skarin

Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Charlotte - 27 mars 2010 14:02

Nu är våren här på allvar, har haft ett par riktigt varma och sköna dagar i södra Skåne. Vi har lunchat ute (utan jacka) och njutit av vindstilla väder - vilket inte inträffar så ofta om man befinner sig i Västra Hamnen i Malmö.


Igår var det 18,5 grad när jag körde från Malmö och när jag svängde upp på uppfarten 3-4 mil senare hade vi 9 grader - snacka om temperaturskillnader. Igårkväll kom dessutom årets första åska - först fattade vi inte vad det var som mullrade - på kvällspromenaden såg jag mäktiga blixtar ut över havet.


Efter en vecka med mycket jobb, möte och utbildning hoppades jag få tillfälle att njuta av fint väder i helgen. Men gud vad det har regnat idag. Hade tänkt ta en tur till skogen och spåra, men det är jag inte så sugen på. Får se vad vi hittar på idag, imorgon är det i alla fall kurs för Jens & Emelie - ska bli kul.


Vi räknar ner mot torsdag - 5 dagar kvar till vi "är med valp" - spännande.

Ovido - Quiz & Flashcards