skarin

Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Yes...

Av Charlotte - 26 april 2010 23:17

...igår hade vi en lyckosam tävlingsdag i Kristianstad (om man bortser från mina två individuella lopp). Vårt agilitylag Kämparglöd består av Sofia och Tayzon, Mia & Etna, Nickie & Milo och jag & Zelda. I hopplagsklassen så blev lagets resultat 0 fel och en andra plats. Zelda gjorde ett fint lopp, jag körde med lite safe handling för att komma runt felfritt, trots det på en bra tid på 28 sek. I agilitylagklassen så blev lagets resultat 10 fel och en fjärde plats. Zelda fick 10 fel, så vi bidrog tyvärr inte till resultatet, en rivning och ett missat kontaktfält.


  


All heder åt Sofia och Tayzon som lyckades med en dubbelnolla!! Dessutom stort grattis till laget Villervalla som blev 1:a och 2:a, de kommer med all säkerhet att vara livsfarliga under säsongen! :) Mia och Nickie tävlar med sina yngre hundar i det laget, tillsammans med Petra & Lotta.


Individuellt så gick det resultatmässigt inte så bra. En rejält svängig hopp öppen flöt på bra, men jag höll inte ut henne tillräckligt bra när jag genade och hon hoppade hindret mot mig istället för tunneln som jag var på väg emot. Agility öppen var slarvig, jag tog om A:et, hon trampade på kontaktfältet, men stannade inte som vi gör på träning.


Tack Lotta för sällskapet denna soliga, om än kyliga, söndag. Tack Kristianstad BK för en trevlig tävling.


Det blev ingen spårning för Pix & Zelda i lördags, Micke jobbade i helgen, så jag, kidsen och hundarna körde till Stavstensudde och besökte den roliga lekplatsen där. Så ingen spårträning, men dock miljöträning.

  


Imorgon är det dags för vaccination och sen är det valpkurs på onsdag.

 
 
Cam

Cam

27 april 2010 13:16

Grattis till fina resultat :)
Sen om det inte funkar jämt så bara det att komma ut en solig dag och bara njuta är ju inte helt fy skam heller :)
Snygga lilla loppan Pixie :)

http://trollbunden.bloggplatsen.se

 
Paula

Paula

27 april 2010 13:26

Kul!
Miljöträning är jättebra!
Hoppas att du har mycket kul att berätta efter valpkursen :-)

http://paulas.bloggagratis.se

 
Marie L

Marie L

27 april 2010 23:13

Grattis till fina agility/hoppresultaten, va kul! Kan Pixie vistas bland blommor utan att "äta upp den", här går munnen i ett..speciellt runt blommor. Va kul att börja valpkurs, har inte hittat någon här än tyvärr.

http://www.123minsida.se/Minos

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 30 maj 2013 17:15

Min allra finaste fröken svart!!         LP1, LP2, RLD N, RLD F, RLD A Force Galaxie's Pixie Spell uppflyttad till lägre klass spår, tävlar agility/hoppklass 3 och lydnadklass 3 (RLD A när SKK har fått tummen loss) Det är idag ganska svårt a...

Av Charlotte - 3 december 2012 22:57

Andan föll på och då är det bäst att skriva nu, än om det är några dagar kvar på 2012. Tävlingsåret 2012 är slut för vår del och det känns både lite vemodigt, men också helt ok efter en något hektisk höst (vår och sommar skulle maken fylla i). Proble...

Av Charlotte - 13 september 2012 16:45


...och saknaden är fortfarande stor!       Än om inte sorgen/saknaden känns dagligen så kommer den och går. Senast den var oerhört påtaglig var när jag skulle till veterinären för att vaccinera liten rödnäsa.   Liten rödnäsa har ju hun...

Av Charlotte - 22 april 2012 21:35

Har idag varit och tävlat inofficiell agility i Ystad, var på plats redan kl 7.15 (urk-tidigt en söndag) och det dröjde bara någon timme sen började det regna och slutade inte så länge jag var kvar - det bara vräkte ner. Jag avverkade två regnjackor,...

Av Charlotte - 5 februari 2012 23:11


Vi tävlade appellspår i Skanör-Falsterbo idag. Jag anmälde mig tidigt i januari och då hade vi +10 grader och inte tillstymelse till kyla och snö. Men kylan kom och även lite snö, lagom till vi skulle genrepa och tävla. Vi har haft några riktiga skit...

Skapa flashcards