skarin

Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Charlotte - 26 augusti 2010 22:05

Pixies kurs blev inställd pga sjukdom, men för det behöver man inte slänga sig på sofflocket. Lotta och jag bestämde oss för att träffas i alla fall för att träna och rasta hundar.


Vi träffades vid ängarna/fotbollsplanerna vid Gislövs Strandmark och la spår till Tiger, Enzo, Zelda och Pixie. Medan spåren gottade till sig tog vi en härlig promenad på stranden.

                   


Tog oss tillbaka och gick spåren. Jag började med Pixies spår och precis när jag selade på henne så ser jag att en husbil parkerar i vårt spår - suck. Så jag fick visa på henne och hon jobbade fint till första godisburken, fortsätta i spåret och sen ta en omväg runt husbilen (-Guten Abend hälsade husbilsägarna) och fortsätta i spåret. Hade för första gången en riktig 90 graders vinkel och den tog hon bra. Vår godisburk på slutet var "pallad" av någon annan hund på rastrunda, men slangen hittades och det blev lite bus och godis. Trots mycket störningar klarade hon det bra.

  


Zelda fick ett längre spår, men blev störd av ett sällskap med tre hundar och missade en spårpinne, för övrigt bra.

    


Lotta spårade med Tiger, Enzo och la ett godisspår till Mac.

      


Efter spåret blev det lite övningar för framförallt Pixie och Mac.

        

        


Och sist men inte minst -  ett sista spring med kompisarna.

      

Nu är hundarna nöjda och trötta - HÄRLIGT!!


Häromdagen träffade vi Lena och charmiga Sixten (kh collie kille, ngn månad yngre än Pixie). De fann varandra snabbt och hade hur kul som helst. Appellplanerna på BKn är otroligt översvämmande och det blev många galna race rakt igenom "sjöarna" på planen. Sixten "klapprar" så sött med sina tänder när han busar.


Sixtens långa nos, fina små bruna ögon och vänliga uppsyn påminner mig om min fina Tea. Saknaden är stor...

  


Tack för en trevlig kväll Lotta!

Ovido - Quiz & Flashcards