skarin

Alla inlägg den 30 juni 2011

Av Charlotte - 30 juni 2011 21:06

Det låg ett efterlängtat brev i lådan idag...från SKK... A-höfterna och armbågar utan anmärkningar!! Skönt att läsa, jag trodde iofs inget annat efter att ha sett bilderna hos veterinären.
Micke jobbar natt och då är det inte så mkt hundaktiviteter, men med barnvakt i tisdagskvällen så kunde jag köra till TBK och träna med de andra träningssugna. Det blev en agilityklass 2 bana och en hoppetta. Zelda gick bra på agilitybanan och satte kontaktfälten. Hoppbanan var svängig med stora avstånd och där hade jag önskat lite mer drag på hinderna för Zeldas del.
Pixie fick körs agilitybanan uppstyckad i kortare bitar, alla hinder utom gungan funkar. Klarade 12-pinnars slalom. Körde gungande vid sidan och då klick-godis när hon trampar ner den. Det är en ganska sansad fröken att ha att göra med, mkt mer försiktig än Zelda, så hon får inte bli skrämd för gungan. Den öppna flytiga hoppbanan passade henne bra. Här fick hon lite problem med slalom, att hitta in rätt...
I helgen är det två dagars tävlande i Karlskrona som väntar. Har fortfarande inte bestämt mig för ifall jag kör upp fre eller lör. Det är banvandring redan kl 7.40, så kör jag lör så får det bli TIDIGT.
Det har varit fantastiskt sommarväder ett par dagar och jag har inte kunnat njuta av det precis...så lagom till helgen ska det bli skitväder. :(
Om allt går vägen ska jag hälsa på Tina och hennes Tillytussar, som är ca 5 veckor gamla. De bor ca en mil från tävlingsplatsen, ska bli skoj!!Nu tycker fröken svårt att det är dags för kvällsturen...

Ovido - Quiz & Flashcards