skarin

Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Nöjd...

Av Charlotte - 25 april 2011 22:08

...med påskledigheten!!


Den inleddes i fredags med en massa trädgårdsfixande och till kl 15 var jag på plats i Skurup då det var dags för HoÖL och Ho3L i Nils Holgerssons hallen. Resultaten hann inte komma upp i hallen innan jag stack vid 19-tiden och jag har inte helt koll på vad vi fick för fel, de är inte ute på SBKTävling än.


I HoÖL fick vi en antydan till tjuvstart, en vägran på hinder 5 och en rivning av mitt-hinder i staketet.


I Ho3L tyckte jag hon gick jättefint - hon gick tyvärr ut en pinne för tidigt i slalomen och jag fick ta om de sista för att få ut henne rätt.


I någon av dessa klasser kan hon ha sprungit under ett hinder - någon i publiken påpekade det dagen efter, men det märkte inte jag.


Efter tävlingen blev det lite familjemys hos mina föräldrar.


Lördagen började TIDIGT med banvandring kl 7.10 (som jag nästan missade trots att jag var i tid för att de drog igång tidigare än utsatt tid på schemat, men jag hann springa två snabba varv innan vi blev utkörda), så med startnummer 1 så hade vi gjort vår första start redan kl 7.15. I Ag2L kändes det som alla kontaktfält satt, vi fick dock åtminstone 2 rivningar och en vägran uppe i högra hörnet efter att jag på hindret innan hållt in henne hårt, så blev hon frågande på nästa och stannade. Här har jag sett resultatlistan och det blev 20 fel på 41,2 sek (16 av 34 startande) - så Ag2-pinne blev det inte mao.


Nästa klass var AgÖL och där tyckte jag hon gick bra, vad jag vet så fick hon 5 fel på gungan för att hon hoppade av den när den var 10-20 cm över marken, hon var nere på kontaktfältet, men gungan var inte i marken när hon lämnade. Tror att det var här hon fick 9,58 fel och 37,58 sek (5 fel på gunga, och 4,58 fel för långsammare än vinnande hund) (26a av 99 startande).


Sista klassen för dagen blev HoÖL och det var en trevlig bana att avsluta med och jag tror att vi gick i mål med 0 hinderfel, men så får vi plussa på antalet sekunder som vi var långsammare än vinnande hund. 


Alla banorna var roliga med en del utmaningar. Det härliga var att vi faktiskt fick ihop ett bra samarbete, i vanliga fall så är hon tokgalen på första tävlingen för säsongen (och andra med för den delen) och när den dessutom är inomhus. Jag förväntade mig i princip tjuvstarter och diskningar, men det blev något bättre än så än om vi är flera mil från att vara med och fightas i toppen. Jag förundrades av alla blixtrande snabba hundar och förare och inser att det är svårt för mig att någonsin prestera som vissa gör. Jag är inte så snabb i tanke och rörelse, är inte lika bra hundtränare och har en hund på 9+ år, som är lite smårultig om magen - men hon gav mig ett par fina härliga lopp i helgen.

 


Tack till Oxie BK och Skurups BK för ett väl genomfört arrangemang.


Jag startade aldrig i Ho3L på lördagen för att hinna hem till påskmiddagen med hela tjocka släkten. Som belöning fick Zelda massage av Emma på plats i Skurup och så inhandlades det hjorthorn.

           

 


Igår var vi en sväng vid Svaneholms Slott och gick runt sjön, syrran, jag och barnen och hade det riktigt härligt!! Pixie överraskade mig positivt genom att undersöka och hoppa upp/ut/ner på olika mystiska saker vi hittade. Zelda missbedömde sumpmarken sidan om spångarna och sjönk ner till hälften i dyn. Så det blev en ganska stinkande hemfärd och sen rakt in i duschen för hennes del - smutsen var hur svår som helst att få ur pälsen.

                           


Pixie är anmäld till MH i Lomma den 28/5, igår blev jag uppringd och tillfrågade ifall jag kunde vara med idag då de hade fått ett återbud till tollarnas MH och har väldigt många anmälda till den 28/5. Då grillning och avvinkning av systern redan var inbokat så fick jag tyvärr tacka nej. Nu håller jag tummarna att jag kommer med den 28/5, annars får vi ta det efter sommaren.


Idag har vi fixat lite hemma inför den stundande jobbveckan, grillat hos svärföräldrarna, vinkat av systern och nu ikväll tränat med träningsgruppen på måndagar.


En fantastisk påsk till ända...


 
 
Janet

Janet

25 april 2011 23:52

hunden tycker det är kul det är det viktigaste!! Jag tycker hon är jätteduktig!!

Ska du mentaltesta nu? När ska du HD röntga då?

janet

http://flyingeagles.se

Charlotte

27 april 2011 21:03

För att ev. kunna starta i appellen till hösten (eller senare eller aldrig) så skulle jag vilja MH:a i maj. Under sommaren är där inga MH och i augusti/september är vi mycket uppbokade på annat.

Röntga blir någon gång i sommar tänkte jag, ungefär när hon är 18 mån.

Ha det fint!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 30 maj 2013 17:15

Min allra finaste fröken svart!!         LP1, LP2, RLD N, RLD F, RLD A Force Galaxie's Pixie Spell uppflyttad till lägre klass spår, tävlar agility/hoppklass 3 och lydnadklass 3 (RLD A när SKK har fått tummen loss) Det är idag ganska svårt a...

Av Charlotte - 3 december 2012 22:57

Andan föll på och då är det bäst att skriva nu, än om det är några dagar kvar på 2012. Tävlingsåret 2012 är slut för vår del och det känns både lite vemodigt, men också helt ok efter en något hektisk höst (vår och sommar skulle maken fylla i). Proble...

Av Charlotte - 13 september 2012 16:45


...och saknaden är fortfarande stor!       Än om inte sorgen/saknaden känns dagligen så kommer den och går. Senast den var oerhört påtaglig var när jag skulle till veterinären för att vaccinera liten rödnäsa.   Liten rödnäsa har ju hun...

Av Charlotte - 22 april 2012 21:35

Har idag varit och tävlat inofficiell agility i Ystad, var på plats redan kl 7.15 (urk-tidigt en söndag) och det dröjde bara någon timme sen började det regna och slutade inte så länge jag var kvar - det bara vräkte ner. Jag avverkade två regnjackor,...

Av Charlotte - 5 februari 2012 23:11


Vi tävlade appellspår i Skanör-Falsterbo idag. Jag anmälde mig tidigt i januari och då hade vi +10 grader och inte tillstymelse till kyla och snö. Men kylan kom och även lite snö, lagom till vi skulle genrepa och tävla. Vi har haft några riktiga skit...

Ovido - Quiz & Flashcards