skarin

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Charlotte - 14 februari 2011 22:29

 Alla hjärtans dag idag - kram till er alla! Tack till alla som har engagerat sig i Pixies tassar och gett tips och råd.


Jag väntar fortfarande på biopsi-svaren, men har min egen oproffsiga teori om att det antingen är hormonellt (hon löper för första gången just nu) eller någon form av kontaktallergi som reaktion på det filt/väv/sand-underlag vi tränade på förra lördagen. Jag droppar tassarna en gång om dagen och tycker "förhårdnaderna"/utslagen har blivit mindre. Hon är inte särskilt berörd, vild och glad som vanligt, möjligen lite öm där stygnen sitter. Försökte ta foto, men de flesta är suddiga. De tre första är där stygnen sitter. På de två undre kan ni kanske se hur det ser ut.

          


I lördags var det toppenfint väder och då blev det en härlig långrunda på stranden från Skateholm och österut med Lotta, Tim, Isak och hundarna. Som om inte Pixies tassar har varit ett orosmoment, lyckades Zelda med bedriften att fastna med tårna på vänster bakben i springorna på en hal träbro. Vi fick kämpa ganska bra för att få loss henne, som tur var fick hon inte ont. Själv halkade jag på samma träbro och fick räcket rakt i armhålan och det känns fortfarande kan jag lova.


Lite strandfoto:

            

      


Min fina Isak som njöt av en tur på stranden med kompisen Tim:

       


Sist men inte minst en härlig röding som jag uppskattar så mkt!! (Den svarta är mkt svårare att fånga på bild):

  

  

  

Ovido - Quiz & Flashcards