skarin

Direktlänk till inlägg 25 december 2010

God fortsättning...

Av Charlotte - 25 december 2010 19:08

Det var inte i går jag hann att blogga något här inte. December har varit en otroligt hektisk månad. I hundväg har det hunnit bli två sim-besök på Malmö Djursjukhus. Zelda älskar att simma och när hon väl kom underfund med hur man tar sig från rampen och ut i vattnet så har hon varit nöjd & glad. Pixie däremot var lite skeptisk första gången, hon fick lyftas ner i flytvästen och sen simmade hon med höga frambensrörelser.

      


Andra gången gick bättre och vi lyckades få henne att simma mindre plaskigt. Vi har en tid inbokad på torsdag och det ska bli härligt. På köpet har hundarna släppt en massa underull (den hade iofs behövts i denna kyla) och blivit finare i pälsen. Det är i denna veva jag har kommit på att det är mindre bra att ha en svart hund, den svarta pälsen syns mycket mer på golven än vad en brun eller blue merles päls gör.  ;)


Vinterträningen i ridhuset har också kommit igång, vi har hunnit med två träningstillfällen och nästa är i morgon på annandagen. Det är så kul att vara igång igen, det är inte mycket agility jag har kört med Zelda under hösten/vintern, men nu är jag motiverad och det känns härligt. Pixie får också var med och köra enstaka hinder och lättare kombinationer. Ridhuset är toppenbra och gänget taggat!


Igår njöt vi av en härlig julaftonspromenad med mycket pulsande med Lotta & Elin och alla 8 hundarna. Den började på stranden och gick över 9E-området tillbaka till Lotta. Vädret var iofs inte det mysigaste igår på förmiddagen, grå himmel, småblåsigt och kyligt. Idag på juldagen har det varit helt fantastiskt väder. Jag och hundarna tog en lång och härlig morgonpromenad (morgon och morgon, vi kom nog inte ut förrän vid 10.30)

                      


Nu väntar ledighet till den 3 januari och det ska bli härligt. Vi firade julafton hos svärmor & svärfar med tjocka Skarin-Svensson-släkten och idag har det ätits saltlånga med goda tillbehör hos mina föräldrar. Under tiden vi var där tog jag en runda med hundarna och blev ”utsatt” för tre omgångar med nyårsraketer – ogillar!! Varför börja skjuta innan nyårsafton – spara på krutet till den 31 december kl 24, inte dagar innan och efter. Själv ska vi släppa upp ”asiatiska raketer”, som inte smäller eller förstör naturen.


Ha det fint i julhelgen!

  

 
 
Marie L

Marie L

25 december 2010 19:42

Vad e saltlånga? är det något liknande lutfisk?Här har man oxå börjat med raketer/smällare,IGÅR KVÄLL!!! hatar det verkligen och det känns alltid extra onödigt (förutom miljöförstöring och oljud) när man har en unghund som kan bli skämd eller förgiftad!
GOD FORTSÄTTNING OCH GOTT NYTT ÅR till er allihop med många kramar

http://www.123minsida/Minos

Charlotte

25 december 2010 20:19

Vi äter inte lutfisk i min släkt utan saltlånga. Om jag har förstått det hela rätt så är det samma fisk, en del av fångsten saltas och en annan del tas färsk in till hamnarna. Konsistensen är en relativ torr vit SALT fisk, som njutes med kokt potatis, vit sås och Apotekarens senap.

Jag blir oftast så arg när det smälls raketer i min närhet, men tänkte ha en annan strategi för att inte mitt förändrade temperament ska smitta av sig på hundarna. Arg får jag bli när jag kommer in i stället. Jag lyckades nästan göra äldsta sonen raketrädd när han var liten för att jag blev så arg och for upp när grannarna smällde raketer innan nyår. :)

Ha det fint Marie och klappa om hundarna!

 
Janet

Janet

25 december 2010 23:36

GOD JUL på er!!
Har haft alla de sorters pälsar och han hålla med om att de svarta är värst :) bara för att dom syns bättre och då måste man damsufa oftare hi hi....
Var får man tag i asiatiska raketer?? vi har varit i Thailand och dom ballongerna får man inte ta med på flyget.
Janet

http://flying-eagles.blogspot.com

Charlotte

26 december 2010 00:04

Detsamma Janet!
Vi fick i julklapp, annars så säljer en av våra djuraffärer de djur- och miljövänliga lyktorna (http://www.nobleproductions.se/).

Ha det fint!

 
Emelie

Emelie

3 januari 2011 22:50

Åhh, vilken snygging Pixie har gått och blivit. Så härligt uttryck:) härligt att det har dragit igång med ridhus träning för er. Själv finslipas och tränas det inne. Haha, ja inte agility då;)

Kram

http://Www.hundelivet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 30 maj 2013 17:15

Min allra finaste fröken svart!!         LP1, LP2, RLD N, RLD F, RLD A Force Galaxie's Pixie Spell uppflyttad till lägre klass spår, tävlar agility/hoppklass 3 och lydnadklass 3 (RLD A när SKK har fått tummen loss) Det är idag ganska svårt a...

Av Charlotte - 3 december 2012 22:57

Andan föll på och då är det bäst att skriva nu, än om det är några dagar kvar på 2012. Tävlingsåret 2012 är slut för vår del och det känns både lite vemodigt, men också helt ok efter en något hektisk höst (vår och sommar skulle maken fylla i). Proble...

Av Charlotte - 13 september 2012 16:45


...och saknaden är fortfarande stor!       Än om inte sorgen/saknaden känns dagligen så kommer den och går. Senast den var oerhört påtaglig var när jag skulle till veterinären för att vaccinera liten rödnäsa.   Liten rödnäsa har ju hun...

Av Charlotte - 22 april 2012 21:35

Har idag varit och tävlat inofficiell agility i Ystad, var på plats redan kl 7.15 (urk-tidigt en söndag) och det dröjde bara någon timme sen började det regna och slutade inte så länge jag var kvar - det bara vräkte ner. Jag avverkade två regnjackor,...

Av Charlotte - 5 februari 2012 23:11


Vi tävlade appellspår i Skanör-Falsterbo idag. Jag anmälde mig tidigt i januari och då hade vi +10 grader och inte tillstymelse till kyla och snö. Men kylan kom och även lite snö, lagom till vi skulle genrepa och tävla. Vi har haft några riktiga skit...

Skapa flashcards