skarin

Alla inlägg den 29 november 2010

Av Charlotte - 29 november 2010 23:50

...men oj vad den ställer till det. Sedan i onsdags har det snöat och varit kallt, ovanligt med en vit första advent. Det har skottats och åkts pulka i massor. På kvällsturen till pulkabacken (tur att den ligger 200 m från vårt hus) så har hundarna varit med och röjt.


Vi har njutit av en härlig, men hektisk, helg med grekisk afton-light, sett Sammys äventyr på bio och haft adventsmingel på första advent. Tack alla goa vänner för en trevlig helg!!


Idag tänkte jag köra till jobb, men vände vid utfarten till E6an mot Malmö, trafiken stod helt stilla och jag hade inte överdrivet med diesel i tanken för att kunna köa till Malmö. Som tur var hade jag jobbdatorn med mig hem och kunde jobba hemifrån. Har hört från kompisar att det tog så mkt som 3 timmar att ta sig Trelleborg - Malmö. Funderar nu på ifall jag ska köra eller ta bussen imorgon, och funderar på det kommande pendlandet till Helsingborg igen. 10 mil enkel resa i det här väglaget känns inte så upplyftande, men det är bara till att vinterrusta bilen och rusta mig själv med tålamod i stora lass.


Fördelen med att jobba hemifrån idag var att jag kunde ta en härlig lunchpromenad med hundarna. Gick och hämtade svärföräldrarnas cavalier Smilla och sen fick de röja fritt i snön - uppskattat!


De foto med mörkare himmel är från i helgen.

                         


Godnatt-kram!

/Charlotte

Ovido - Quiz & Flashcards