skarin

Alla inlägg den 7 november 2010

Av Charlotte - 7 november 2010 19:30

Idag körde jag och hundarna till Svedala BK för att göra ett "studiebesök" på en lydnadstävling. En fin härligt kall morgon, framrutan behövde skrapas innan jag kunde köra. Jag tittade på lydnadsettan och tvåan. Vi har en bra bit kvar till vi är redo för ettan - kan på sin höjd bli någon gång i vår. Många hundar gick tydligen upp på platsen hörde jag (jag kom lite sent) och det är det som gör att jag hatar ettan. Åtminstone hundar som reser sig och är ute efter gruff...


När jag tittade på hundarna som gick tvåan så vet jag att Zelda hade kunnat presterat bättre än många av dem - ifall hon bara hade kunnat hålla tyst. Momenten har bättre precision och utförande än många som startade idag - men pip är inte ok. Jag funderar på allvar (igen) på att damma av henne och ge det ett försök.


Efter vårt besök på Svedala BK så körde vi till Norrskog och jag la vars ett spår till hundarna och njöt sen av en promenad i toppenhärligt höstväder. Pixie fick 2+slutpinne och hon är en fena på att spåra. Supertaggad på väg från bilen, men lugn och metodisk i spåret. Det var andra gången jag körde med spårpinnar och idag kastade hon sig ner i ett snabbt ligg när hon hittade pinnarna. Duktig tjej!!


Zelda älskar att spåra, hon fick 4+slut och det går i ett rask tempo. Påminde mig om att hon gärna undviker att gå i ris, kvistar och snår, så det fick hon som utmaning idag. Vi var nöjda och glada alla tre när vi sen satte oss i bilen och styrde hem.


Jag hade gärna haft med mig hela familjen till skogen i det härliga vädret - men minstingen har haft en envis och oberäknelig magbacill sedan i fredagsmorse. Inte kul!



Ovido - Quiz & Flashcards