skarin

Alla inlägg den 6 november 2010

Av Charlotte - 6 november 2010 21:18

...kul var det på Ladies Night igår på Malmö Arena. Jag hade inte så höga förväntningar och det gjorde det nog extra kul. Tack tjejer för en trevlig kväll - ser fram emot vårens GDO-dag som Rebecca och Jenny ska hålla i.


Idag bar det av till Turelund utanför Tomelilla, där Emelie och Jens nu bor. Härligt ställe!! Vi pratade grundträning, framförallt när det gäller handling/hjälper, Emelie visade med Sidney och sen var det vår tur. Tack för kritiska ögon Emelie!!


Att tänka på :

- Låt henne tänka själv.

- Hjälp inte för mycket.

- Fokus framåt.

- Visa med handen tillräckligt länge, flaxa inte.

- Styr med fötterna.

- Kör kort, men intensivt.

- Ha leksak som "transportmedel".

- Gör det enkelt och tydligt - hon ska lyckas HELA TIDEN!


Det blev mycket fram övningar, sväng runt hinderstöd, bakombyte, samt att vi tittade på kontaktfälten.


Mycket nyttigt - och Pixan blev rejält trött!


Nu ska jag jobba vidare på detta och parallellt med detta börja med hoppteknik.  


På vägen hem så stannade jag till vid Benestad backar för att rasta dem båda, en kort promenad genom en fårhage, Pixie var mkt intresserad och sen kom vi in i en hage med biffkor. Där fegade hundarnas matte ur, det gick kor på båda sidor plankstigen och jag vet inte ifall korna hade uppskattat mina hundar - så jag vände och gick tillbaks till bilen.


     

     

     

     

     

     

                                                            
               

Tog en tur ner mot Fyledalen - det har jag säkert tänkt göra i typ 10 år - men aldrig fått gjort innan. Härlig natur och solen visade sig. Tog vägen hem via Krageholmssjön och andra härliga ställen.

      

    

Synd att jag inte hade tid till promenad - får packa in hela familjen någon dag för en promenad på något av dessa vackra ställen.



Ovido - Quiz & Flashcards