skarin

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

Home sweet home...

Av Charlotte - 4 oktober 2010 22:40

Borta bra, men hemma bäst - har ni säkert hört förrut! Det stämmer ganska bra. Vi har njutit av en fantastiskt härlig och intensiv vecka i Alcudia på Mallorca med trevligt sällskap, har haft det hur bra som helst, men det är trots allt skönt att komma hem. Hundarna är saknade när jag är iväg, än om jag vet att de har det bra.

              


Väl hemma i fredags så blev det mest till att packa upp och starta tvättmaskinen. I lördags firade vi att Micke fyllde år i måndags med våra familjer och då försvann hela den dagen med ytterligare tvättande, handlande, dukande, matlagande osv. Smög in några små träningsstunder här och var med hundarna.


Så igår kom vi äntligen iväg till skogen för att spåra. Ett spår på kanske 4-500 meter till Pixie med 2 spårapporter och 1 slutapport, en del vinklar och över ett dike. Tidigare har jag bara haft snusdosor i spåret till Pixie, så det skulle bli spännande att se vad det skulle bli av det. Zelda fick ett ännu längre med spårupptag fyra spårapporter och slutet. Många kluriga vinklar.


Innan det var dags att gå spåren tog vi en härlig skogspromenad.

          

Precis när Pixie var påselad kom en liten dam med en gigantisk schäfer på stigen. Hon valde att inte passera oss utan vände tillbaka på stigen. Pixie påbörjade spåret och rätt som det var hade vi damen med schäfern mitt i vårt spår istället. Hon kunde med viss möda få honom med sig och Pixie nosade i deras spår som korsade vårt, men tog sedan upp mitt spår. Hon såg lite förvånad ut när hon hittade första spårpinnen och viftade glatt på svansen. Hade mys- och godisstund vid spårpinnen och fortsatte sen. Hon klarade en lite klurig vinkel och över ett dike, sen hittade hon spårpinne nr 2 och därefter slutet. Hon jobbar lugnt och noggrant, cirklar i vinklarna, men hittar sen vidare. Duktig långbent svart!!

     


Efter att ha väntat i bilen var Zelda supertaggad. Hon hittade spåret, och går på som ett ånglok, jag har svårt att hålla emot i linan. Hon missade första spårpinnen, men klarade de andra och slutet.

        


Det är fantastiskt kul att jobba med hundarna i skogen och dessutom gör det gott för själen!


På eftermiddagen körde vi lite slalom hemma i trädgården och hittade sen en ny långrunda längs Tommarpsån - trevligt!


Imorgon väntar träning med Zelda - uppladdning inför årets sista tävling för min del i Åhus på söndag.


På torsdag är det egentligen allmänlydnadskurs - Micke jobbar natt så jag är osäker på ifall jag får barnvakt till torsdagen (också)...

 
 
Emelie

Emelie

6 oktober 2010 11:53

Ser ut som ni haft det härligt:)
ja vi va hos Peter i Hörby, långt dit för vår del också, 8 mil enkelresa. Men han är ju grymt duktig!
Hihi, jag ska hålla hårt i henne. För snart så ses vi.

Kram

http://Www.hundelivet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 30 maj 2013 17:15

Min allra finaste fröken svart!!         LP1, LP2, RLD N, RLD F, RLD A Force Galaxie's Pixie Spell uppflyttad till lägre klass spår, tävlar agility/hoppklass 3 och lydnadklass 3 (RLD A när SKK har fått tummen loss) Det är idag ganska svårt a...

Av Charlotte - 3 december 2012 22:57

Andan föll på och då är det bäst att skriva nu, än om det är några dagar kvar på 2012. Tävlingsåret 2012 är slut för vår del och det känns både lite vemodigt, men också helt ok efter en något hektisk höst (vår och sommar skulle maken fylla i). Proble...

Av Charlotte - 13 september 2012 16:45


...och saknaden är fortfarande stor!       Än om inte sorgen/saknaden känns dagligen så kommer den och går. Senast den var oerhört påtaglig var när jag skulle till veterinären för att vaccinera liten rödnäsa.   Liten rödnäsa har ju hun...

Av Charlotte - 22 april 2012 21:35

Har idag varit och tävlat inofficiell agility i Ystad, var på plats redan kl 7.15 (urk-tidigt en söndag) och det dröjde bara någon timme sen började det regna och slutade inte så länge jag var kvar - det bara vräkte ner. Jag avverkade två regnjackor,...

Av Charlotte - 5 februari 2012 23:11


Vi tävlade appellspår i Skanör-Falsterbo idag. Jag anmälde mig tidigt i januari och då hade vi +10 grader och inte tillstymelse till kyla och snö. Men kylan kom och även lite snö, lagom till vi skulle genrepa och tävla. Vi har haft några riktiga skit...

Ovido - Quiz & Flashcards