skarin

Direktlänk till inlägg 19 september 2010

Slät 1a...

Av Charlotte - 19 september 2010 20:37

...tror jag det kallas på utställningsspråk.


Idag var jag och hundarna i Lund och ställde på deras utställning för bruksraser. Pixie var fokuserad och rörde sig fint, men var inte alls förtjust i att visa tänderna för en annars mycket trevlig och lugn domare.


            


Här är kritiken från idag:

Valpklass 6-9 månader, tik, pris: 1

Feminint huvud ännu något smalt och långsträckt. Något tunga öron. Bra bett. Bra hals. Något långsträckt bål. Rygglinjen önskas stramare. Brant överarm. Välvinklad bak. Utmärkta rörelser från sidan. Behöver mer självförtroende.

Domare Bo Lundström (är osäker på efternamnet)


Jag är fortfarande en gröngöling på detta med utställningar och fick några tips av mer erfarna efteråt, som att planen lutade och jag ställde inte upp henne fördelaktigt med tanke på planens lutning osv.


Jag är fortfarande helt mör efter allt med tävlingen, plus att två vändor på badhuset när killarna simmar i varmvattensbassängen inte gör en piggare. Synd att vi inte åker till Alcudia imorgon. :(


Nu väntar en arbetsvecka med resor till Göteborg och Helsingborg.


 
 
Ingen bild

Cam

19 september 2010 21:05

"Mormor" är stolt över sin lilla fröken :) Duktiga tjejor

 
Ingen bild

winett

27 september 2010 07:07

Super grattis fina söta Pixie och till din duktiga matte. Håller på just nu med en ny hemsida...fniss den kommer snart, ler
var rädda om er
kramar så

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 30 maj 2013 17:15

Min allra finaste fröken svart!!         LP1, LP2, RLD N, RLD F, RLD A Force Galaxie's Pixie Spell uppflyttad till lägre klass spår, tävlar agility/hoppklass 3 och lydnadklass 3 (RLD A när SKK har fått tummen loss) Det är idag ganska svårt a...

Av Charlotte - 3 december 2012 22:57

Andan föll på och då är det bäst att skriva nu, än om det är några dagar kvar på 2012. Tävlingsåret 2012 är slut för vår del och det känns både lite vemodigt, men också helt ok efter en något hektisk höst (vår och sommar skulle maken fylla i). Proble...

Av Charlotte - 13 september 2012 16:45


...och saknaden är fortfarande stor!       Än om inte sorgen/saknaden känns dagligen så kommer den och går. Senast den var oerhört påtaglig var när jag skulle till veterinären för att vaccinera liten rödnäsa.   Liten rödnäsa har ju hun...

Av Charlotte - 22 april 2012 21:35

Har idag varit och tävlat inofficiell agility i Ystad, var på plats redan kl 7.15 (urk-tidigt en söndag) och det dröjde bara någon timme sen började det regna och slutade inte så länge jag var kvar - det bara vräkte ner. Jag avverkade två regnjackor,...

Av Charlotte - 5 februari 2012 23:11


Vi tävlade appellspår i Skanör-Falsterbo idag. Jag anmälde mig tidigt i januari och då hade vi +10 grader och inte tillstymelse till kyla och snö. Men kylan kom och även lite snö, lagom till vi skulle genrepa och tävla. Vi har haft några riktiga skit...

Skapa flashcards