skarin

Direktlänk till inlägg 15 september 2010

Orosmoment...

Av Charlotte - 15 september 2010 10:14

...inför tävlingen på lördag. Det är så otroligt mycket som ska fixas och klaffa. Vårt lilla gäng aktiva har rott många tävlingar i land och det brukar bli väldigt bra, men i år känns det nervöst pga:


- rosettleverantören ringde idag och sa att hela pallen där rosetterna fanns hade försvunnit i Danmark och att de gjort en expressbeställning som i bästa fall skulle göra att får vi dem på fredag...

- regnmängder som våra redan vattensjuka planer inte orkar svälja och enligt SMHI ser det ut att bli mer, även på lördag morgon/fm.

- SBK Tävling som vi är gröngölingar på.


Det är väl då man ska ta några djupa andetag och tänka att det löser sig ändå.


Rosettleverantören ringde dock upp någon timme senare igen och sa att pallen var återfunnen och på väg till Malmö - så rosetter bör vi ha till på lördag. Vädret och SBK Tävling har jag lite svårare att påverka...


Det blir långa kvällar fram till lördag...

 
 
Therse

Therse

15 september 2010 16:26

Har precis genomlidit vår tävling som vi hade - mkt jobb innan speciellt när folk går o föder barn mitt i alla förberedelser =)

Är helt säker på att ni får en lyckad tävling! SÅ ta ett djupt andetag o tänk på allt som faktiskt är fixat =)

Kram

http://hundarochhundhar.blogspot.com

 
Elle, Trombi & Ed

Elle, Trombi & Ed

16 september 2010 22:30

Jobbigt!

Vi har oxå tävling i helgen men jag är nästan "bara" funkis å de e en baggis mot för när man är mer engagerad.

Voffis från oss

http://ellesdogs.wordpress.com

Charlotte

16 september 2010 23:09

Lycka till, särskilt ifall du ska starta på hemmaplan!

Zelda får tävla Ag2:an med min kompis Lotta - jag håller tummar och tår.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 30 maj 2013 17:15

Min allra finaste fröken svart!!         LP1, LP2, RLD N, RLD F, RLD A Force Galaxie's Pixie Spell uppflyttad till lägre klass spår, tävlar agility/hoppklass 3 och lydnadklass 3 (RLD A när SKK har fått tummen loss) Det är idag ganska svårt a...

Av Charlotte - 3 december 2012 22:57

Andan föll på och då är det bäst att skriva nu, än om det är några dagar kvar på 2012. Tävlingsåret 2012 är slut för vår del och det känns både lite vemodigt, men också helt ok efter en något hektisk höst (vår och sommar skulle maken fylla i). Proble...

Av Charlotte - 13 september 2012 16:45


...och saknaden är fortfarande stor!       Än om inte sorgen/saknaden känns dagligen så kommer den och går. Senast den var oerhört påtaglig var när jag skulle till veterinären för att vaccinera liten rödnäsa.   Liten rödnäsa har ju hun...

Av Charlotte - 22 april 2012 21:35

Har idag varit och tävlat inofficiell agility i Ystad, var på plats redan kl 7.15 (urk-tidigt en söndag) och det dröjde bara någon timme sen började det regna och slutade inte så länge jag var kvar - det bara vräkte ner. Jag avverkade två regnjackor,...

Av Charlotte - 5 februari 2012 23:11


Vi tävlade appellspår i Skanör-Falsterbo idag. Jag anmälde mig tidigt i januari och då hade vi +10 grader och inte tillstymelse till kyla och snö. Men kylan kom och även lite snö, lagom till vi skulle genrepa och tävla. Vi har haft några riktiga skit...

Skapa flashcards