skarin

Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Charlotte - 8 augusti 2010 23:42

I lördags var vi i Sjöbo och tävlade agility och hann med härliga promendader i skogen, som verkligen doftade hallon. Hallonsnåren fanns överallt och både jag och Pixie njöt av goda hallon. Hon har fin teknik minsann, försiktig som få tar hon hallonen i munnen och drar av. Zelda verkade mest vilja säga - Kom igen slöfockar, skynda tillbaka till tävlingsplanen!


Hann dessutom lägga två spår till Pixie, första gången utan godis i spåret, spårslutet bestod av godisburk och leksak. Det gick hur bra som helst, hon jobbade lugnt och noggrant - härligt - jag har inte riktigt gillat att lägga näringsspår då jag tycker hon jobbar fram och sen går tillbaka och plockar missade godbitar. Önskar att vi hade haft lika fina marker inpå knuten som SöSK BK har.


Resultatmässigt för Zelda så blev det disk i Ho3, klarade dock slalomingången som jag trodde skulle fälla oss, istället var det ett bakombyte som inte funkade som tänkt. Ag lag-starten med Kämparglöd resulterade i 5 fel för vägran på däcket (?!), antagligen började jag röra mig mot nästa hinder lite tidigt och då vek hon av från däcket. Tajzon fick en rivning och Elin gjorde ett bra inhopp med Etna, men fick en förarglig disk nära slutet och Milo var inte med pga hälta - så laget blev diskat.


Dock inga fel på kontaktfälten, bestämde mig i veckan för att verkligen köra balanshinderna som jag gör på träning. Den senaste tiden har jag märkt att jag försöker "safe:a" kontaktfälten i Ag2:an och det blir alltid ankskit. Nu var det iofs en ag-lag-klass, men jag gjorde som på träning och vi fick inga fel. Ska försöka ta med mig den insikten till Ystad på söndag.


Foderdjungel - vad äter era hundar för foder och varför skulle ni rekommendera just det?

Skapa flashcards