skarin

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2010

Ont...

Av Charlotte - 5 augusti 2010 21:28

...i halsen, efter att ha skrikit just halsen av mig på hundarna på kvällsrundan. Båda gick lösa och bakom ett buskage lurade en katt. Zelda brukar spetsa öronen efter katter, men inte dra. Så sent som i förrgår när Zelda gick lös och Pixie var kopplad, blev vi förföljda av en nyfiken ung katt på rundan, den gick bara några meter bakom oss och då drog hon minsann inte. Ikväll såg Pixie katten först och drog, jag såg att Zelda tvekade, men for efter hon med. De lämnade gångstigen vid åkern och drog in i en passage mellan husen i vårt område.


Jag skrek verkligen som en tok, försökte kalla Zelda till mig och det hjälpte tyvärr inte. Fick springa efter och när jag kom runt hörnet så såg jag att de var på väg tillbaka till mig - kattstackaren hade kommit undan in i en trädgård - tack och lov. Mina två fina damer fick en utskällning som heter duga och fick lägga sig på sidan i några minuter. Jag hoppas verkligen inte att de gör om det! Jag var ARG!!   

Varenda kotte i området hörde nog mig gorma, men det får jag bjuda på.


Efter några minuter på sidan fick de snällt traska med i fotläge resten av rundan.


På väg tillbaka så behagar en annan hundägare i området att öppna sin ytterdörr och gå tillbaka till bilen och tänker inte på att deras lilla kryllhund kan springa ut (vilket han har gjort förr) och vilket han gjorde idag med. Mina hundar uppskattade lika lite att han kommer framfarande, som jag uppskattade att de jagar katter. Skillnaden är att jag brukar vara ganska lugn, men idag fick ägaren sig en mindre utskällning - katthistorien gjorde mig inte på särskilt bra humör.


Bortsett från detta så har jag njutit av en fantastisk "weekend" (ons-tor) på Österlen, med en 4-timmars tur till havet på islandshästar (Kiviks Ishästar), fantastisk mat och övernattning på Blåsingsborgs Gårdshotell tillsammans med goda vännen Lotta. Detta fick vi i 35 års present av våra härliga vänner - STORT TACK!!

                  


Jag har inte ridit sen -96, men det var hur kul som helst och Skottli var snäll mot mig. Känner dock att ridning ger träning för precis hela kroppen, träningsvärk i mage, rygg, hals, insidan lår och ont i sittknölarna.


I hundväg har jag hunnit med att tävla med Zelda i Halmstad i helgen, med 5 fel i Ag2an, disk i Ho3an och en drös fel i lagklassen. Kände mig ganska mör efter att ha haft grillkväll med gäster till kl 00.30 och sen ringde klockan kl 04.30 för att kunna köra till Halmstad kl 05.00. Jag har sagt det förr, men vi agilityfolk är bevisat knäppa.


Fick träffat Camilla/Trolla med familj och Paula med familj och det var ett kärt återseende! Pixie blev tokglad i Camilla och Trolla!


Till helgen väntar tävling i Sjöbo på lördag och släktträff på söndag i Hörby. Däremellan ska jag försöka bruka allvar och träna med den lilla svarta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 30 maj 2013 17:15

Min allra finaste fröken svart!!         LP1, LP2, RLD N, RLD F, RLD A Force Galaxie's Pixie Spell uppflyttad till lägre klass spår, tävlar agility/hoppklass 3 och lydnadklass 3 (RLD A när SKK har fått tummen loss) Det är idag ganska svårt a...

Av Charlotte - 3 december 2012 22:57

Andan föll på och då är det bäst att skriva nu, än om det är några dagar kvar på 2012. Tävlingsåret 2012 är slut för vår del och det känns både lite vemodigt, men också helt ok efter en något hektisk höst (vår och sommar skulle maken fylla i). Proble...

Av Charlotte - 13 september 2012 16:45


...och saknaden är fortfarande stor!       Än om inte sorgen/saknaden känns dagligen så kommer den och går. Senast den var oerhört påtaglig var när jag skulle till veterinären för att vaccinera liten rödnäsa.   Liten rödnäsa har ju hun...

Av Charlotte - 22 april 2012 21:35

Har idag varit och tävlat inofficiell agility i Ystad, var på plats redan kl 7.15 (urk-tidigt en söndag) och det dröjde bara någon timme sen började det regna och slutade inte så länge jag var kvar - det bara vräkte ner. Jag avverkade två regnjackor,...

Av Charlotte - 5 februari 2012 23:11


Vi tävlade appellspår i Skanör-Falsterbo idag. Jag anmälde mig tidigt i januari och då hade vi +10 grader och inte tillstymelse till kyla och snö. Men kylan kom och även lite snö, lagom till vi skulle genrepa och tävla. Vi har haft några riktiga skit...

Ovido - Quiz & Flashcards