skarin

Alla inlägg den 28 juli 2010

Av Charlotte - 28 juli 2010 23:00

Ibland blixtrar hon till och vi får till ett fint lopp...

     

Ikväll har vi varit och tävlat Ag2 och Ho3 i Oxie. Ag2an gick som vanligt inget vidare, Zelda hoppade snett över långhoppet och fortsatte till nästa hinder med disk som resultat. Kontaktfälten var inte heller bra - jag gick av banan efter att hon hoppat av gungbrädan - vi måste jobba vidare med det.


Ho3an kändes ganska svår och knixig vid banvandringen, men det gick hela vägen - nästa i alla fall - 0 fel ropades ut efter vi hade gått i mål, men det visade sig att vi fick 0,25 sekunders tidsfel på en tight referenstid på 37 sek (small hundarnas ref-tid tyckte jag var satt till 41 sek). Detta innebar att vi missade vårt första hopp-cert med 0,25 sek. Det var inget superfint lopp, jag får jobba ganska hårt och var på väg att lägga mig raklång på gräset efter allt snurrande bland de sista hinderna på väg mot sista oxern - hade jag kunnat springa på hade nog certet varit vårt - nu fick vi inget cert. De tre först placerade var fullcertade. Inget cert till oss idag, men dock SM-pinne.


Mia har lovat att köra Zelda i Ag2 efter att hennes bebis har tittat ut, citat "en så gammal hund ska inte tävla i tvåan!", instämmer och ser fram emot det! Under tiden jobbar vi vidare med vikten och kontaktfälten.    


Kul att träffa släktingen Trombi med matte och husse!


Den lilla svarta - Pixie - fick vara hemma med barnvakterna, men vi tar det fortfarande ganska lugnt (syns nedan eller hur...).


  

La två näringsspår innan vi åkte på semester och det gick så där. Marken var full av gott kaninbajs så hon tyckte det var toppen överallt och korven jag hade lagt ut var full av myror så hon ville inte ens ta dem i munnen. Hon markerade korven, jag fick plocka upp och borsta bort aggressiva myror. Vi får leta upp bättre spårmark nästa gång. Igår körde vi lite tunnel och däck på klubben, hemma kör vi två-pinnars slalom.

  


Nu väntar Halmstad Ag2, Ho3 och lag på söndag.


Vårt lag ligger 5a på Årets lag-listan för large (av 43 lag) och är klara för SM 2011 - kul att säga igen! ;)

Skapa flashcards