skarin

Direktlänk till inlägg 17 juli 2010

Duktig tjej...

Av Charlotte - 17 juli 2010 19:44

Är så nöjd med Pixie idag - vi har varit på utställning på Tollarps BK och snacka om att jag kände mig ringrostig. Ställde ut Zelda ett par gånger, men det måste ju ha vara ca 7 år sen. Hur som haver - Pixie var enda tiken i Valpklass 4-6 mån, men fick första pris och HP och fick möta de andra valparna och blev Bästa tikvalp, BIR valp.


Kritiken:

Fem tikvalp. Goda prop, höjd, längd. Korr bett. Bra pigm. Slank ö-linje. Långa bra bendelar. Ännu ganska outvecklad i kroppen. Rör sig parallellt. Mkt bra pälskvalitet. Trevl temp. Behöver tid. BÄSTA TIKVALP! BIR


Vi stannade till finalen, men där åkte vi ut. Domaren sa dock att han hoppades få se oss i ringen igen.


    


Jag satt mesta tiden förundrad över "utställningsfolket", jag snappade upp ett och annat vettigt, men förfäras över de som tex klipper bort morrhåren. Jag trivs så mycket bättre på en agilitytävlingsplats, men nu får vi väl fortsätta.


Bortsett från fin kritik så är jag absolut mest nöjd med hennes uppförandde. Vänlig och intresserade av så väl tvåbenta som fyrbenta. Visade sig fint i trav i ringen och med liten träning i veckan ställer hon upp sig hyfsat bra. En svart liten pärla!!


Snacka om att jag har "skadade" barn, när de tillsammans lekte med lego och duplo häromkvällen hörde jag Theo (3 år) säga: -Nu ska jag köra till brukshundklubben.


Annars njuter vi mest av sommarvärmen - fantastiskt!! Först en underbar kall och vit vinter och nu denna sommar - kan det bli bättre.


Igår var barnen och jag och tittade på inspelningen av Sommarlov, fikade på mitt jobb, tittade på båtarna i Dockan och lekte sen på den braiga lekplatsen vid biblioteket i Malmö. Eftermiddagen tillbringades i/vid poolen och avslutades med tacos. Nice!!


 
 
Ingen bild

Kirsten

17 juli 2010 20:12

GRATTIS till framgångarna i utställningsringen!! Bra att du kom ihåg vänstervarv =D

 
Ingen bild

Bodil

17 juli 2010 21:09

Grattis! Kul att det gick bra för Pixie på utställningen och att det blev en positiv erfarenhet.

 
Marie L

Marie L

18 juli 2010 10:14

Grattis till finingen, kul! Hon ser ut att vara fint vinklad på bilderna! Kram från oss

http://www.123minsida.se/Minos

 
Lena

Lena

19 juli 2010 09:15

Men OJ va skoj;)) GRATTIS. Ska oxå ställa lille herrn, inget bokat än men jag måste ju se om "de där domarna" har samma smak som jag *hihi*

Ha en fortsatt goo sommar

Lena & Eazy

http://www.alwasmoments.blogspot.com

 
Ingen bild

Camilla

22 juli 2010 18:54

Grattis igen från en urstolt "mormor".
Klart hon är finast lilla Pixie :)
Snor nog ett kort av dig, hoppas de e ok.
Vi ses väl i Halmstad?
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 30 maj 2013 17:15

Min allra finaste fröken svart!!         LP1, LP2, RLD N, RLD F, RLD A Force Galaxie's Pixie Spell uppflyttad till lägre klass spår, tävlar agility/hoppklass 3 och lydnadklass 3 (RLD A när SKK har fått tummen loss) Det är idag ganska svårt a...

Av Charlotte - 3 december 2012 22:57

Andan föll på och då är det bäst att skriva nu, än om det är några dagar kvar på 2012. Tävlingsåret 2012 är slut för vår del och det känns både lite vemodigt, men också helt ok efter en något hektisk höst (vår och sommar skulle maken fylla i). Proble...

Av Charlotte - 13 september 2012 16:45


...och saknaden är fortfarande stor!       Än om inte sorgen/saknaden känns dagligen så kommer den och går. Senast den var oerhört påtaglig var när jag skulle till veterinären för att vaccinera liten rödnäsa.   Liten rödnäsa har ju hun...

Av Charlotte - 22 april 2012 21:35

Har idag varit och tävlat inofficiell agility i Ystad, var på plats redan kl 7.15 (urk-tidigt en söndag) och det dröjde bara någon timme sen började det regna och slutade inte så länge jag var kvar - det bara vräkte ner. Jag avverkade två regnjackor,...

Av Charlotte - 5 februari 2012 23:11


Vi tävlade appellspår i Skanör-Falsterbo idag. Jag anmälde mig tidigt i januari och då hade vi +10 grader och inte tillstymelse till kyla och snö. Men kylan kom och även lite snö, lagom till vi skulle genrepa och tävla. Vi har haft några riktiga skit...

Ovido - Quiz & Flashcards