skarin

Alla inlägg den 7 juli 2010

Av Charlotte - 7 juli 2010 08:50

Nu är det semestertider - härligt! Jag har långledigt i sommar tillsammans med barnen.


Det har varit ganska dött på bloggen ett tag, skyller på fina sommarkvällar.


SM-fotona fick jag lagt upp på facebook ganska direkt, men inte här. Här är ett par på oss.

                        


Tävlingsplatsen låg nära ett fint hundbad - passade bra efter en lång tävlingsdag. Zelda simmade gärna, Pixie satt lite avvaktande på land.

        


Vad har vi annars gjort?!


Lotta har utökat sin flock med en liten bc-kille vid namn Mac. Vi träffade dem för en tur på stranden.

        


Hela förra helgen var vi i Karlskrona och tävlade agility. Det var otroligt varmt, men det var nog inte det som gjorde att vår prestation var medelmåttig. Båda starterna i Ho3 var faktiskt riktigt bra, men resultatet blev disk. :) Båda starterna i Ag2 var mindre bra och vi gick igenom med minst 10 fel - det vill sig bara inte.


Vi delade stuga på Skönstavik med Lotta, Marion och Therese och de sex hundarna kom bra överens på liten yta. Båda mina ockuperade Lottas säng - tur att jag låg i överslafen så att jag fick sova utan hundar i säng!! Vi grillade och hade trevlig på lördagskvällen och tog en promenad med nio lösa hundar på kvällen, utan minsta gruff - härligt!

    


I måndags var jag hos Petra Staaf med Pixie. Jag har varit lite återhållsam med träningen för att jag inte vill dra upp samma förväntan och riskera att få pip med Pixie, så som jag har med Zelda. Efter att Petra testat oss så har hon bara gett mig go, det är en cool madame som jag säkert måste jobba lite mer med för att plocka fram det där lilla extra. Vi fick tips på 0 -> 100, intensiteten, grundpositionen, ställande, sitt, ligg och apportering. Nu är det bara till att jobba vidare.


Igår var jag med Zelda hos Emma i Hörby för att få massage och det var välbehövt. Hon har normal "agilityhundsstelhet", men mådde gott av behandlingen och det mesta släppte. Vi ska på återbesök om en vecka, sen bör vi klara oss lite längre tid om jag är noga med stretching, uppvärmning, nedvarvning mm.


Till helgen väntar en mastodont tävling i Bjuv - dessutom ska det bli rejält varmt sägs det.


Take care!

Ovido - Quiz & Flashcards