skarin

Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Rapport från Karlstad

Av Charlotte - 21 juni 2010 10:54

Ett kort och snabbt inlägg ang. helgen. I lördags gick laget runt på 20 fel i agilityloppet och låg på en 18 plats. I gårdagens hopplopp så diskade jag och Petra oss så totalt hamnade laget på 19 plats (resultat sidan). Jag är inte nöjd med mitt resultatet i sig, men nöjd med att jag var otroligt taggad, fokuserad och laddad och inte ett nervvrak. Zelda satt kvar i starterna och lyssnade fint (förutom vid diskningen). I agilityloppet var det slarvigt, med två missade kontaktfält och två fel i slalom. I hopploppet diskade vi oss fyra hinder från slutet då en tunnel låg farligt frestande. Jag visste om faran, men agerade nog inte tillräckligt offensivt - tyvärr. Vi hade inte varit helt felfria än om vi inte diskat oss, jag tror vi hade åtminstone en rivning med oss innan dess. Ska bli intressant att se filmerna.


En längre rapport med foto kommer förhoppningsvis ikväll.


Ett stort grattis till alla värdiga vinnare, som lyckades hålla ihop det i det otroligt pressade och hårt satsande som sm-loppen är. Framförallt ett stort grattis till Sofia och Tayzon som fick silver i lag-klassen!


Claes och Bosse gjorde ett fint nollat lopp i lördags, men fick tyvärr en diskning med sig igår i ett annars fint agilitylopp.

 
 
Marie L

Marie L

21 juni 2010 13:32

Härligt ni e så duktiga och det verkar vara full fräs på Zelda som ju faktiskt närmar sig 9 år! Synd att vi inte var där och hejade på er! Kommer ni till aussielägret? Platser kvar i sök, tränings och ev i en extra inasatt spårgrupp!

http://www.123minsida.se/Minos

 
Ingen bild

Anneli

21 juni 2010 15:31

Är imponerad av att ni överhuvudtaget tog er dit och även om ni diskade så har ni ju PRESTERAT! Bra gjort! :-)

 
Camilla

Camilla

23 juni 2010 10:31

Wow, ni är urduktiga :) Kram

http://trollbunden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 30 maj 2013 17:15

Min allra finaste fröken svart!!         LP1, LP2, RLD N, RLD F, RLD A Force Galaxie's Pixie Spell uppflyttad till lägre klass spår, tävlar agility/hoppklass 3 och lydnadklass 3 (RLD A när SKK har fått tummen loss) Det är idag ganska svårt a...

Av Charlotte - 3 december 2012 22:57

Andan föll på och då är det bäst att skriva nu, än om det är några dagar kvar på 2012. Tävlingsåret 2012 är slut för vår del och det känns både lite vemodigt, men också helt ok efter en något hektisk höst (vår och sommar skulle maken fylla i). Proble...

Av Charlotte - 13 september 2012 16:45


...och saknaden är fortfarande stor!       Än om inte sorgen/saknaden känns dagligen så kommer den och går. Senast den var oerhört påtaglig var när jag skulle till veterinären för att vaccinera liten rödnäsa.   Liten rödnäsa har ju hun...

Av Charlotte - 22 april 2012 21:35

Har idag varit och tävlat inofficiell agility i Ystad, var på plats redan kl 7.15 (urk-tidigt en söndag) och det dröjde bara någon timme sen började det regna och slutade inte så länge jag var kvar - det bara vräkte ner. Jag avverkade två regnjackor,...

Av Charlotte - 5 februari 2012 23:11


Vi tävlade appellspår i Skanör-Falsterbo idag. Jag anmälde mig tidigt i januari och då hade vi +10 grader och inte tillstymelse till kyla och snö. Men kylan kom och även lite snö, lagom till vi skulle genrepa och tävla. Vi har haft några riktiga skit...

Ovido - Quiz & Flashcards