skarin

Alla inlägg den 16 juni 2010

Av Charlotte - 16 juni 2010 10:45

...med att mest troligt ha räddat livet på en tax när jag var på väg till jobb. Han kom trippande från Ribban (strand- och hundrastningsområde i Malmö), passerade Mariedalsvägen och var på väg upp mot Citadellsvägen i all morgontrafik. Fick snabbt satt på varningsblinkersen, hoppat ur bilen och lockat taxen till mig. Han hade halsband, men inget telnr. Frågade ett par andra morgonpromenerande hundägare ifall de kände igen hunden, men nix. En stund senare passerade en bil, där mannen rullade ner rutan och sa att en man letade efter sin hund nere vid parkeringen. Jag gick bort mot parkeringen och mycket riktigt en äldre man gick och tittade efter sin hund med kopplet i handen och han blev väldigt glad. Jag med!!


...med träningen som jag körde med Zelda igår. Vi körde samma övning, som jag gjorde i söndags, med mycket framförbyte, bakombyte och blindbyte, samt en med tunnlar under balansbom och handling på avstånd.


...med att ha sett Erik Saade sjunga på Sommarlovs-båten som ligger i Dockan precis nedanför mitt jobb. Isak skulle ha varit här.


...med att bara jobba en dag till och sen åka till SM i Karlstad.


...med att jag mest troligt kommer att ha riktigt långledigt i sommar.


...med att solen skiner idag! Härligt!

Skapa flashcards