skarin

Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Charlotte - 14 juni 2010 23:07

...and kicking. Maken har jobbat ett nattpass och då hinns det inte med mycket för min del - inte utöver hämta/lämna barn, laga mat, leka, busa, bråka, tjata och natta - och samtidigt somnar jag själv. Däremellan får hundarna några minuter.


I helgen som gick njöt vi av trädgårdsarbete och sol i lördags, än om det blåste halv storm.

  

Och en tur på kullarna, som är uppskattat av både två- och fyrbenta busar.


Hon går ner ganska lågt och eye:ar när hon leker - härligt att se .

   

Så gjorde jag ett tappert försöka att få till poseringsbilder.


       Mina två vackra aussies!


  

Blir det bra om jag lutar mig lite ifrån henne - verkar Zelda undra.


Min fantastiska röding! (såg röda bc-valpar på fb idag och jag blev kär...) 


  

Studsmattan ger bra skugga.


Igår fick vi varit en sväng på klubben jag, kidsen och hundarna. Var det inte barnen som var busiga så var det Pixie som visade sitt missnöje med att sitta uppbunden när Zelda fick träna lite agility.


Zelda gick så himla bra - vår stora stötesten är bakombyte - då hon ofta viker av innan hinderna. Så vi körde en superbra övning med massor av bakombyte, framförbyte och blindbyte. Nu hinner vi nog bara med tisdagens träning innan vi styr kosan mot Karlstad på fredag.


På vägen hem från klubben stannade vi till på Vikingaborgen i Trelleborg. Zelda uppskattade ett svalkande benbad i dammen och killarna tyckte det var spännande.


        


Pixie växer som ogräs. Hon har lååååånga ben, lååååång svans, viiiingliga öron och busig valppäls som stubb mellan öronen. Vi tränar vidare på följsamhet, inkallningar, sitt och ligg kvar. Igår fick hon testat den långa tunneln med hjälp av hjälpredorna Isak & Theo.


Jag nämnde för någon i Råådalen att hon har varit så snäll och inte förstört något, skulle inte ha sagt det. Två dagar senare hade hon smakat på mina föräldrars vägg i tvättstugan, roat sig med att riva av väven när hon var själv hemma. Här hemma har de varit själv som mest i fem timmar och här har hon inte rört något, trots att här ligger trätågbana och diverse leksaker framme - borde kanske inte säga något om det heller.


På onsdag har vi sista tillfället på valpkursen, den 30/6 ska vi till Petra för lite inspiration.


Idag har jag varit på ArkenZoo och storshoppat, halsband, koppel, icke-tuggbar vattenskål till bilen, ny säck juniorfoder och lite gott. Fantastiskt att ha med sig minstingen som roade sig med att prata med ugglan (=papegojan) och låsa in sig i hundburarna. Han är för söt! <3


Håll tummarna för oss till helgen när vi är på SM!

Ovido - Quiz & Flashcards