skarin

Alla inlägg den 2 juni 2010

Av Charlotte - 2 juni 2010 22:56

...är den lilla, som idag blir 4 månader! Såg idag när vi tränade att hon saknar tänderna framför hörntänderna och däremellan så har några nya tänder kommit upp.


Igår var det träning med träningsgruppen på BKn. Vi hade en övning där jag tagit de "diagonala bakombytena" från agility öppen och hopplagklassen på DM i Ystad och lagt ihop till en bana - nyttigt för mer än mig. Körde även två olika slalomövningar där vi fokuserade på olika ingångar, högerslalom, framförbyte innan och efter osv. Jag hade lite svårt att känna av var jag skulle vara för att få henne att gå parallelt med slalom och sen runda första pinnen och ta slalomen från rätt håll.


Nu gäller det att jag håller igång oss båda de kommande veckorna innan SM. Idag har vi tagit en superrask lång kvällspromenad, lös hela tiden och därefter tränat lydnad.


Pixie fick stanna hemma från långprommisen och vila upp sig efter valpkursen. Hon klarar sitt och ligg kvar riktigt bra och är mer än ivrig på motivationsinkallningarna. När vi går slalom runt koner håller hon fin kontakt. Det svåra är att få henne att leka på kursen, hon tar hellre godis och jagar gärna efter leksaken, men börjar sen snusa efter tappade gottor igen. (Spåren vi la - och kanske även andra grupper - var på appellplan och jag vet inte om det är så smart. Hon fullkomligt dammsugar gräsmattan sedan dess, tänk om det finns godis...) Hemma kampar hon bättre, är måttligt road av att komma in till mig med grejer så det jobbar vi på.


La ett kort valpspår nu ikväll kl 22.30 - grannarna tror nog inte att jag är klok - tur att det hade börjat skymma och de flesta grannar sov förresten redan. Först är hon lite förvirrad och undrar lite vad hon ska hitta på, men sen så följer hon det noga och blir superglad när hon hittar snusdosan med ännu mer godis på slutet.


Får ta mig i kragen och lägga spår till Zelda med och köra uppletande.


Veckan är hektisk med utvecklingssamtal på dagis, träning med båda hundarna, sektormöte, sommarfest på jobb på fredag och så tävlingar i Råådalen på lördag (Ag2an) och söndag (Ho3an och lag), i kombination med lite kalas och sim.


Dags att krypa till kojs och hoppas på en lika fin dag imorgon!


Ovido - Quiz & Flashcards