skarin

Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

Kaos...

Av Charlotte - 31 maj 2010 21:32

...detta lilla ord på fyra bokstäver sammanfattar de senaste dagarna bra!


Kaos 1: Pixie träffade Lindas supertrevliga flatte Kaos igår på Söderåsens BK, för andra gången. Sist när de träffades i Hässleholm, var Pixie något avvaktande, det var hon inte nu. Kaos bjöd upp till lek och låg mest på rygg och lät Pixie leka med henne. Vilken toppen lekkompis! Pixie sov gott i bilen hem, efter en rejäl lekstund med Kaos. (Linda - grattis till fint lydnadsresultat med Zombie!!)


Kaos 2: fick jag uppleva inne på agilityklass 2-banan på just Söderåsen. Jag gillade inte riktigt banan och fick den inte riktigt att sitta vid banvandringen. Zelda var speedad och det blev fel redan när hon sprang sidan om hinder 4, en rivning och ett missat kontaktfält på det gjorde att jag tog om A-hindret. Därefter gick det bättre och hon klarade svårigheten och sista delen av banan. Det hela kan väl sammanfattas med just kaos. Så efter att ha kört ca 1,5 h till Söderåsen, så diskade vi oss och var klara kl 8.15. Jag kollade resultatlistan precis och av 18 startande hundar var inga felfri, den som var närmst hade tidsfel. 11 stycken diskade sig. Resultaten får tala för sig själv.

Kaos 3: har vi haft hemma två kvällar i rad, en 3-åring som gör mig rynkig och gråhårig. Han har sina ljusa stunder och är alldeles charmerande när han vill, men vilken liten pestråtta han kan förvandlas till om det inte går som han vill. :) Mammas sötnos! Nattningarna har varit plågsamt kaotiska.


Träffade Camilla (Trollas matte och valparnas extramatte) i söndags på Söderåsens BK och Pixie blev väldigt glad. Ärtan var dock måttligt förtjust över att träffa en svart fara.


Mitt goa lag Kämparglöd tävlade i Oskarshamn i helgen och igår vann de och tog därmed en SM-pinne till. Duktiga Sofia, Mia och Nickie med hundar!! Nu är vi bara en agilitypinne från att vara kvalade till SM 2011 - som kommer att gå i Stockholms distriktet. Härligt! Hoppas att Zelda och jag kan bistå med fina resultat resten av säsongen.


Avslutar med foto från badet och utställningsträningen:

  



Zelda fick börja, oftast badar jag henne i duschen och hon gnydde eländigt hela tiden i badkaret. Ta bort mig härifrån...  

Pixie tyckte det var ganska ok - i badkaret fick man ju godis - häftigt! Hon var mycket smutsigare än vad jag trodde, så bortsett från yoghurten så var hon i behov av ett bad.

  

Långa ben, lång nos och utan päls - inte från sin bästa sida direkt. :)

 Vi var med på utställningsträning på Trelleborgs BK. Vi behöver öva på att stå, så fort jag stannar så sätter hon sig ner.  Långa ben och stora öron!  Fin kontakt  Pixie hälsade glatt på Anckie och Mia som höll i träningen och fick prova på att stå på bordet och bli "genomklämd".  Hon ställer sig hyfsat bra själv, men är snabb att sätta sig.

Tipsen jag fick med mig var prata med hunden, belöna mycket, fixa kortare koppel, gärna en länk istället för brett halsband och klä dig snyggt, gärna i vitt för att framhäva hennes färger. Vita kläder med en busig aussie - måste vara den ultimata klädseln. ;)  

Nää, jag är inte gravid, bara något "mjuk och fluffig" runt magen... Hade jag kunnat redigera foto så hade jag nog gjort det. :) 

 
 
Ingen bild

Linda

31 maj 2010 21:53

Kaos 1 tackar för omdömet :) aldrig sen när det vankas lek!!
och stolta lillasyster Zombie tackar för grattiset!
Ses snart igen ute på banorna, ihop med alla andra galningar som inte förstått att helger ska vara lugna och avslappnade ;)
Kram

 
Ingen bild

Lotta

31 maj 2010 23:16

Ska se om jag inte har ett svart utställningskoppel sedan jag ställde Tiger som valp!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 30 maj 2013 17:15

Min allra finaste fröken svart!!         LP1, LP2, RLD N, RLD F, RLD A Force Galaxie's Pixie Spell uppflyttad till lägre klass spår, tävlar agility/hoppklass 3 och lydnadklass 3 (RLD A när SKK har fått tummen loss) Det är idag ganska svårt a...

Av Charlotte - 3 december 2012 22:57

Andan föll på och då är det bäst att skriva nu, än om det är några dagar kvar på 2012. Tävlingsåret 2012 är slut för vår del och det känns både lite vemodigt, men också helt ok efter en något hektisk höst (vår och sommar skulle maken fylla i). Proble...

Av Charlotte - 13 september 2012 16:45


...och saknaden är fortfarande stor!       Än om inte sorgen/saknaden känns dagligen så kommer den och går. Senast den var oerhört påtaglig var när jag skulle till veterinären för att vaccinera liten rödnäsa.   Liten rödnäsa har ju hun...

Av Charlotte - 22 april 2012 21:35

Har idag varit och tävlat inofficiell agility i Ystad, var på plats redan kl 7.15 (urk-tidigt en söndag) och det dröjde bara någon timme sen började det regna och slutade inte så länge jag var kvar - det bara vräkte ner. Jag avverkade två regnjackor,...

Av Charlotte - 5 februari 2012 23:11


Vi tävlade appellspår i Skanör-Falsterbo idag. Jag anmälde mig tidigt i januari och då hade vi +10 grader och inte tillstymelse till kyla och snö. Men kylan kom och även lite snö, lagom till vi skulle genrepa och tävla. Vi har haft några riktiga skit...

Ovido - Quiz & Flashcards