skarin

Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Slalomstrul...

Av Charlotte - 24 maj 2010 23:10

Idag har vi varit på klubben och tävlat klubbtävling. Två roliga öppen-banor och Zelda gick fint i båda. 5 fel i båda klasserna, hon kom i en för "vid" sväng in i vänsterslalomen (eller högerslalom, jag lär mig aldrig, fel-sida om det nu finns någon sådan på slalomen längre). Det var massor med folk från alla kurser och träningsgrupper - kul!


Otroligt bra miljöträning för Pixie, se/träffa många olika hundar och människor. Vi hann köra lite kontakt, sitt och ligg vid sidan om allt tävlingsstök.


Marie - vi har precis stått på vågen och Pixie väger 11,6 kg snart 4 månader gammal. Hon är ganska hög, långa kraftiga ben, så min gissning är att hon blir större och grövre än Zelda.


Vad jag väger talar vi inte om, kan konstatera att det är något för mycket för att springa Blodomloppet 5 km (5,640 m för att vara exakt) imorgon. Har hunnit med två träningsrundor sedan Vårruset och det är inte tillräckligt. Svårt att få till träningen när Micke jobbar natt och två yrväder till söner och två yrväder till hundar kräver sitt... Planerar dock för nästa lopp, mest troligt i slutet av juni, alternativt slutet av augusti.


Idag har vi bokat nästa års resa till Lindvallen, vi blir en något decimerad skara - bara tre familjer som ska bo ihop. Vi började med fem familjer i en stuga, sen fyra och nu är vi nere i tre familjer och har fått byta ner oss från en 14-bädds stuga till 10-bädds stuga. Jag ser fram emot det och killarna längtar. Tur att vi alla i familjen är lika glada för skidåkning. 

  

 
 
Marie L

Marie L

28 maj 2010 21:07

En stor fin tjeja!
Lystra vägde 8,2kg i lördags men hon växer ju så att det knakar...
Ha en skön helg!
Kommer ni på aussielägret i höst?

http://www.123minsida.se/Minos

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 30 maj 2013 17:15

Min allra finaste fröken svart!!         LP1, LP2, RLD N, RLD F, RLD A Force Galaxie's Pixie Spell uppflyttad till lägre klass spår, tävlar agility/hoppklass 3 och lydnadklass 3 (RLD A när SKK har fått tummen loss) Det är idag ganska svårt a...

Av Charlotte - 3 december 2012 22:57

Andan föll på och då är det bäst att skriva nu, än om det är några dagar kvar på 2012. Tävlingsåret 2012 är slut för vår del och det känns både lite vemodigt, men också helt ok efter en något hektisk höst (vår och sommar skulle maken fylla i). Proble...

Av Charlotte - 13 september 2012 16:45


...och saknaden är fortfarande stor!       Än om inte sorgen/saknaden känns dagligen så kommer den och går. Senast den var oerhört påtaglig var när jag skulle till veterinären för att vaccinera liten rödnäsa.   Liten rödnäsa har ju hun...

Av Charlotte - 22 april 2012 21:35

Har idag varit och tävlat inofficiell agility i Ystad, var på plats redan kl 7.15 (urk-tidigt en söndag) och det dröjde bara någon timme sen började det regna och slutade inte så länge jag var kvar - det bara vräkte ner. Jag avverkade två regnjackor,...

Av Charlotte - 5 februari 2012 23:11


Vi tävlade appellspår i Skanör-Falsterbo idag. Jag anmälde mig tidigt i januari och då hade vi +10 grader och inte tillstymelse till kyla och snö. Men kylan kom och även lite snö, lagom till vi skulle genrepa och tävla. Vi har haft några riktiga skit...

Skapa flashcards