skarin

Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Så nära, men...

Av Charlotte - 23 maj 2010 23:28

...det räckte inte hela vägen när Zelda och jag var i Hässleholm i lördags och tävlade A2an. Magnus dömde och hade ritat banan som jag gillade skarpt. En bana där man behövde ha tummen i ögat på hunden och det blir inte alltid så snyggt, men den typen av banor funkar oftast bättre för oss.

  


Under A-hindret låg en böjd lång tunnel och vid första tillfället skulle höger tunnelingång tas och nästa gång A-hindret. Jag hade planerat väl hur jag skulle göra och tyckte att jag var tydlig när vi närmade oss A:et. Det kändes som hon drog rätt mot A:et och jag drar mig ut åt höger för att kunna passera tunnelingången och vidare mot de två sista hopphinderna och då viker hon av från A:et och tar höger tunnelingång igen - SNABLAR!! Förfärligt retligt, men jag är ändå nöjd. Galet att köra till Hässleholm för en klass och sen bli diskad - hade varit Mickes kommentar - hur kan man då vara nöjd?!   

För att Zelda är så fin och gjorde sitt bästa.

  


Pixie växer och frodas och hon är rumsren!! Jag hade svårt att tro att den här lilla kiss- och bajsmaskinen någonsin skulle bli rumsren - oj vad jag har torkat inne. Nu är det länge sedan det hände en olycka inne, både jag och golven är glada.


Vi kämpar på med valpkursen som nu får betyg godkänt av mig. Idag körde vi första spåret med kursen och uppletande. Det är klurigt att vara liten och inte riktigt förstå vad som förväntas av en. Här någonstans ska finnas en intressant doft av matte (och korv) att följa...

  


     

Efteråt blev hon så här härligt trött:

Vi kämpar på med kontakt, följsamhet, sitt kvar, ligg kvar, trampa på lock och musmatta, springa mot skål, tunnel.


Det har blivit en del trädgårdsarbete och mys i trädgården efter jobb och nu i helgen. Pixie är inte sen att hjälpa till, med att gräva i trädgårdslandet eller varför inte med vattningen:

Eller med att käka gräset som ligger kvar efter klippningen: 


  


Fast vi kan gosa också, här står hon över mig och har siktat in sig på kameran:

  

Plockade fram metallapporten igår och den var inte ett dugg intressant för Pixies del, Zelda blev däremot eld och lågor. Har ni tips på hur man tränar in apporteringen nu när klass 1-apporteringen ser ut som den gör? Med mina tidigare hundar har jag haft apporten liggande på golvet och låtit dem först nosa, belönat, lyfta, belönat, hålla kvar, belönat, hämta in, belönat osv. Hur göra nu?


Pixie är Isaks favorit och han kallar henne "min fina Pixie" och hon bara älskar att bli kliad på magen av Isak.

  


Snart dags för ny jobbvecka och ett Blodomlopp ska springas på tisdag - har två träningsrundor i benen sen Vårruset och de har gått ganska tungt (fixar inte riktigt att springa på morgonen efter frukosten).


Ha det fint och sov gott!  


  

 
 
Jessica

Jessica

24 maj 2010 08:03

Fina fina Zelda,,,ni är så duktiga. Kullsyster till vår Dix var oxå i Hässleholm o tävlade,,skulle åkt dit men var för mkt tidsoptimist - som vanligt!

http://bonscott.dinstudio.se

 
Camilla

Camilla

24 maj 2010 08:17

Vi är nog lite schitzo - vi agilitynördar ;)
Men det ÄR härligt oavsett resultat efter ett skönt lopp :)
Underbart med Pixie...det kommer ett mail snart. :)

http://trollbunden.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

24 maj 2010 22:57

Vilken härlig sovbild på tjejerna tillsammans!
Hur mycket väger Pixie?

http://www.123minsida/Minos

 
Therese

Therese

25 maj 2010 10:00

Jag har tränat massor med apportering med mina. Bedas ointresse har omvänts till att hon älskar apporten och Dimmas slappa hållande har blivit riktigt bra. Med DImma har jag jobbat mycket med dutta i hakan i min hand inför överlämningen och även snabba gripanden för att få bättre hållande.

kul o läsa om era äventyr!

http://hundarochhundhar.blogspot.com

 
Camilla

Camilla

26 maj 2010 13:13

Hejsan!
Börjar med att tacka för kommentaren i min blogg. Kul när nya läsare lämnar avtryck...å sen en Aussie ägare till på köpet :)
Apporteringen i Lk1 ska försvinna om jag fattat det rätt,men när?
En sån fin kompis hon har lilla Pixie. Vackert sagt av Isak =)
Fin mysbild på två fina mys hundar!
Återkommer hit :)

http://www.gizmobus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 30 maj 2013 17:15

Min allra finaste fröken svart!!         LP1, LP2, RLD N, RLD F, RLD A Force Galaxie's Pixie Spell uppflyttad till lägre klass spår, tävlar agility/hoppklass 3 och lydnadklass 3 (RLD A när SKK har fått tummen loss) Det är idag ganska svårt a...

Av Charlotte - 3 december 2012 22:57

Andan föll på och då är det bäst att skriva nu, än om det är några dagar kvar på 2012. Tävlingsåret 2012 är slut för vår del och det känns både lite vemodigt, men också helt ok efter en något hektisk höst (vår och sommar skulle maken fylla i). Proble...

Av Charlotte - 13 september 2012 16:45


...och saknaden är fortfarande stor!       Än om inte sorgen/saknaden känns dagligen så kommer den och går. Senast den var oerhört påtaglig var när jag skulle till veterinären för att vaccinera liten rödnäsa.   Liten rödnäsa har ju hun...

Av Charlotte - 22 april 2012 21:35

Har idag varit och tävlat inofficiell agility i Ystad, var på plats redan kl 7.15 (urk-tidigt en söndag) och det dröjde bara någon timme sen började det regna och slutade inte så länge jag var kvar - det bara vräkte ner. Jag avverkade två regnjackor,...

Av Charlotte - 5 februari 2012 23:11


Vi tävlade appellspår i Skanör-Falsterbo idag. Jag anmälde mig tidigt i januari och då hade vi +10 grader och inte tillstymelse till kyla och snö. Men kylan kom och även lite snö, lagom till vi skulle genrepa och tävla. Vi har haft några riktiga skit...

Skapa flashcards