skarin

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Charlotte - 16 maj 2010 16:37

...i fredags firade Lotta och jag våra 35 års dagar i goda vänners lag (ca 45 personer) och det var verkligen en superlyckad fest. Kl 18 började folk trilla in, mingla, smutta på fördrinken och ta igen samtal med vänner man inte träffat på länge. Därefter introducerade vi bordsplaceringsproceduren, som gick ut på att man skulle ta en lapp från det kuvert där ens namn stod och sedan få ihop den uppstyckade sångtexten. Väl till bords fick lagen/borden inte sätta sig förrän sångerna var framförda, det var Får man ta hunden med sig in i himlen, Sånt är livet, Främling och När en flickar talar skånska som framfördes på strålande sätt. Gästerna fick njuta av en asiatisk buffé och vår toastmaster var inte sen att få igång skålandet.


När maten var avklarad så var det dags för nästa aktivitet. Varje bord/lag fick ut en lapp med frågor som: Vem är pussligast, Vem får in den snabbast, Vem är sötast runt munnen, Vem är snabbast med munnen, Vem har bäst hålkänsla mm. Lagandan jobbades upp ganska snabbt och Lotta och jag hade svårt att göra oss hörda. Tävlingarna var allt från äta sockerbulle utan att slicka sig om munnen, spotta godisgroda längst, häva en öl, putta golfbolla på puttinggreen, få i sig ett godissnöre snabbast, äta kex och vissla, få på strumpbyxor utanpå byxorna osv. Det röda laget vann!


Efter efterrätt var det dags för dans och jag får nog säga att många svängde de lurviga.


Stort tack till alla goa vänner som var där och gjorde kvällen så lyckad. Jag svävade på ett rosa moln hela kvällen och hade så kul (lite mycket innanför västen?? - vad gör det när man har kul!!). Tack för alla fina presenter!!


Visst kan vi ha 40-års fest, men trist ifall vi måste vänta 5 år! Nu ställer vi hoppet till alla som fyller 35 och 40 innan vi fyller 40!


Jag var lite avis på alla som kunde tävla i Falkenberg i helgen alternativt vara med på Force Galaxies kennelträff, men det är bara att inse att än kan vi inte konsten att klona oss. Oavsett var ni var hoppas jag att ni hade en fin helg! (Tur att jag inte lovade att jag skulle köra upp på kennelträffen igår, jag vaknade till vid 11, åt frukost och somnade sen på soffan till kl var nästan 14).


Idag har Theo haft sitt första barnkalas och han var en mycket stolt 3-åring och Isak har varit iväg på 5-års kalas. Som sig bör på söndagar, väntar badhuset och simskola.


Kram på er!


Ovido - Quiz & Flashcards