skarin

Alla inlägg den 13 maj 2010

Av Charlotte - 13 maj 2010 23:31

...imorgon är det dags för vår 35 års fest och det har varit en hel del fixande och trixande inför den för Lottas och min del. Hoppas det blir så bra som jag hoppas! ;)


Förra helgen var jag och tävlade A2 i Lund med Zelda och grabbarna och Pixie i släptåg. Trevlig bana, men en rivning, ett missat kontaktfält och avhopp från gungan, satte stopp för något resultat att prata om. Grattis till de enda två nollorna i klassen - fint jobbat.


På söndagen skulle jag ha tävlat i Höör, men utan barnvakt och med motsträvig äldsta son, så kom vi inte iväg. Det gör lite "ont", eftersom vi hade haft två öppenklasser som uppvärmning inför A2an, men, men...


I tisdags så tränade jag Zelda och vi hade två riktigt bra övningar och det gick hyfsat, en del svårigheter som jag känner att jag behöver jobba vidare med. Pixie var med och vi körde lite kontakt, sitt, följsamhet och hon fick ta tunnel mot skål och jag kunde knappt hålla henne - otroligt drag mot skålen. Sen sov hon gott i buren när jag fortsatte träna Zelda.


Igår var det andra tillfället på valpkursen och det gick bra. Det var kontakt, sitt, ligg, slalom runt koner för följsamhet och inkallning på schemat. Hon sitter väldigt fint och håller ögonkontakt. Funderar på att anmäla till utställning i Tollarp - någon annan från kullen som ska dit?


Zelda är kass i magen och har varit lite "ledsen", förhoppningsvis mår hon bättre inom kort.


Fick tagit lite nya foto på em-promenaden.

Min lilla prinsessa!


  

Kaninbajs är gott och finns i mängder i vårt område. Pixie stannar vid varje träd, där det garanterat bjuds på ett gottebord.


  Zelda ser stillastående ut, men kom i full fart uppför kullen.     Min kamera (eller jag) klarar inte riktigt av bilder med fart.


  

Goding - ser dock lite väl kobent ut på fotot tycker jag. :)

Får se ifall vi kan hinna med det där första spåret som vi fortfarande inte har kommit ut på.

  

Ovido - Quiz & Flashcards