skarin

Direktlänk till inlägg 6 maj 2010

Puh...

Av Charlotte - 6 maj 2010 23:47

...gårdagen blev oerhört "märklig", efter jobbet hade jag planerat för våffelmys med familjen för att fira Theos 3 års dag och sen flippar allt ut fullständigt. Vad hände - jag vet inte - men bägaren rann över för för många personer samtidigt och det var nog en av de värsta kvällarna jag varit med om.


Idag har det känts som en mycket tunn tråd har hållt mig uppe på jobb. Det har funkat, men hade bara minsta lilla gått fel så hade nog allt brustit...


Nog om det...allt ska nog lösa sig...


Valpkurs igår och det var väl hyfsat. Vi pratade/övade lugn & balans, följsamhet, kontakt, bygga bo mm. Den assisterande unga tjejen fick visa slalom med sin egen hund för att alla valparna skulle få prova 8 pinnars slalom och där fick agilityfreaken i mig fnatt. Men jag tog ett lååångt och djupt andetag och påpekade att ifall man ska göra det så är det bra ifall man ser till att börja på höger sida om första pinnen, vilket inte "assistenten" gjorde någon av de två gånger hon visade hur det skulle gå till. Som ni kanske förstår så utförde jag inte denna "övning".


Jag kommer att fortsätta, men köra mitt eget race. Se det som miljö- och störningsträning och Pixie skötte sig fint. Hon blev dock lite skärrad när vi kom och en 6 månaders schäfer skällde ut oss efter noter. Händelsen från förra onsdagen fanns nog i minnet, men vi löste det bra. Hon lyckades även med konststycket att sätta sina sylvassa tänder i mattes överläpp när det vankades godis - ajaj.


Nu har vi lite hemläxa med oss till nästa vecka. I helgen vankas ev två agilitytävlingar (Lund & Höör), 3 års kalas och simskola.


Ta hand om varandra - två- som fyrbenta!


 
 
Camilla

Camilla

7 maj 2010 07:38

En stoor styrkekram till dig :)
Bra jobbat med Pixie :) Och bra jobbat av Pixie, piercing som är så modernt :)

http://trollbunden.bloggplatsen

 
Therse

Therse

7 maj 2010 08:17

jag är imponerad att du höll tyst om slalomet - men som du säger bra miljöträning =)

http://hundarochhundhar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 30 maj 2013 17:15

Min allra finaste fröken svart!!         LP1, LP2, RLD N, RLD F, RLD A Force Galaxie's Pixie Spell uppflyttad till lägre klass spår, tävlar agility/hoppklass 3 och lydnadklass 3 (RLD A när SKK har fått tummen loss) Det är idag ganska svårt a...

Av Charlotte - 3 december 2012 22:57

Andan föll på och då är det bäst att skriva nu, än om det är några dagar kvar på 2012. Tävlingsåret 2012 är slut för vår del och det känns både lite vemodigt, men också helt ok efter en något hektisk höst (vår och sommar skulle maken fylla i). Proble...

Av Charlotte - 13 september 2012 16:45


...och saknaden är fortfarande stor!       Än om inte sorgen/saknaden känns dagligen så kommer den och går. Senast den var oerhört påtaglig var när jag skulle till veterinären för att vaccinera liten rödnäsa.   Liten rödnäsa har ju hun...

Av Charlotte - 22 april 2012 21:35

Har idag varit och tävlat inofficiell agility i Ystad, var på plats redan kl 7.15 (urk-tidigt en söndag) och det dröjde bara någon timme sen började det regna och slutade inte så länge jag var kvar - det bara vräkte ner. Jag avverkade två regnjackor,...

Av Charlotte - 5 februari 2012 23:11


Vi tävlade appellspår i Skanör-Falsterbo idag. Jag anmälde mig tidigt i januari och då hade vi +10 grader och inte tillstymelse till kyla och snö. Men kylan kom och även lite snö, lagom till vi skulle genrepa och tävla. Vi har haft några riktiga skit...

Ovido - Quiz & Flashcards