skarin

Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Charlotte - 3 maj 2010 16:37

Det är meningen att man ska känna sig utvilad efter en helg (särskilt en långhelg på tre dagar), men icke.

Helgen har gått i hundarnas tecken och varit intensiv. Den började i fredags med en (valp-)träff utanför Halmstad, kul att träffa några av Pixies kullsyskon, släktingar och annat "löst folk/hundar". Tack till alla som hade fixat träffen! Kom lite sent till våra kompisar för att fira valborg, men hann njuta av en stor (rykande) majbrasa, sång, massor av folk och umgänge med goda vänner.


I lördags var det Skåne DM i Ystad, vi startade ett klubblag och individuellt. Zelda gick hyfsat bra. Jag har bestämt mig för att hon ska sitta med rätt attityd i starten och taggar henne trots att hon är på bristningsgränsen och det gör konstigt nog att jag har kommandot och inte hon (tack Emelie!!). Det var lite kluriga banor, där linjerna inte var helt givna, det mesta funkade utom bakombytena där vi ska fortsätta på en diagonal linje. Individuellt hade vi fem fel med oss från hopp öppen och jag var riktigt taggad till agility öppen. Mååånga hade diskat sig och det var inte många som var helt felfria. Kontaktfälten satt och hon lyssnade fint, utom just vid detta "diagonala" bakombyte. Jag lär ha sagt "Zel, Zel" istället för "hopp", så med tydligare matte hade hon kanske satt banan felfritt. Jag vill dock att den typen av bakombyte ska funka, så det är bara till att träna. Pixie var med på sin första tävling och hade till en början lite åsikter om att sitta i bur i tältet, det kom hon dock över relativt fort. Dagen var lång och hon somnade sött med vattenskålen som huvudkudde - foto kommer.


Stora delar av söndagen tillbringade jag i natursköna Ljunghill utanför Lövestadby hos Emelie och Jens på agilitykurs. Nyttigt och jag har mycket med mig att träna vidare på. Tack för petigheten! Pixie var med och fick bla busat med två månader äldre Ripp (Jens bc).


Nu väntar Pixies uppfödare på en något försenad 12 veckors rapport med foto och jag har inte fått till de där helkroppsfotona. Hon är alltid väldigt nära mig och foto rakt uppifrån eller när hon är i action duger nog inte - får be om assistans på foto-fronten för att få iväg den där rapporten. Den kommer Camilla & Paula.


Jag velar fortfarande lite om valpkursen, men jag tror att jag tar mig dit på onsdag för att ge det en (andra) chans - verkar det inte lovande då så får det vara.


Om en timme eller så är det dags för mig att pallra mig runt Vårruset i Malmö. Mitt mål var att springa de 5 km, men med en träningsrunda i kroppen på 3,5 km så får jag nog inse att 5 km är omöjligt.   



Ovido - Quiz & Flashcards