skarin

Alla inlägg den 23 april 2010

Av Charlotte - 23 april 2010 13:12

En dryg förkylning och bihåleinflammation har gjort att jag har legat lite lågt. I tisdags hade vi första tillfället med träningsgruppen i agility och det var fasansfullt väder - kallt, blåsigt och äckligt regnigt. Vi var åtta tappra som körde två övningar - kontaktfält i fart & vända tillbaka runt hinder med slalom. Övningarna gick hyfsat för vår del, men det var lite väl halt för oss fyrbenta att springa i gummistövlar. Pixie fick vara kvar hemma hos mina föräldrar - där de för övrigt är nu när jag jobbar igen. Så det är två dagis att lämna och hämta på morgon och kväll - först barnens och sedan hundarnas.


Stort tack till mina föräldrar för den hjälpen!    


Båda var smått ovilliga till att jag skaffade valp, men nu ber de nästan att jag ska komma och lämna hundarna även de dagar det inte behövs. :)


Igår tog vi en sväng till klubben - mest för att jag ville hinna med ett träningspass till innan tävlingen i Kristianstad på söndag. Zelda är alltid mycket mer sansad när vi tränar själv, med andra hundar på plats och särskilt på tävlingar så gasar hon igång ganska mycket. Passet gick bra och vi fick till fina kontaktfält, slalomingångar och svängar.


Det som har bekymrat mig inför tävlingssäsongen är att vi (fortfarande) tävlar i H3 och A2, tävlingarna som arrangeras är oftast antingen 1-2 eller klass 3, vilket innebär att vi inte alltid kan tävla fullt ut. Så de flesta tävlingar nu under våren/försommaren innebär enbart en start för mig i A2 och ev någon öppenklass. Av erfarenhet vet jag att vi har svårt att få ihop det i första klassen pga Zelda är så taggad i första klassen. Detta har jag stött och blött ett tag och med goda råd från Emelie hoppas jag att jag har rätt attityd för de kommande tävlingarna. Tack för tipsen Emelie!!


I helgen hoppas jag att vädret tillåter oss att spåra. Vi har kört lite nosövningar hemmavid, men nu är det dags för spårdebut tycker jag.


Har glömt kameran hemma den senaste tiden och hoppas kunna få in lite nya foto till helgen. Minstingen har minsann vuxit en hel del.


Kram & trevlig helg!

Skapa flashcards