skarin

Alla inlägg den 15 april 2010

Av Charlotte - 15 april 2010 11:44

...att hitta valpkurs som börjar så här i mitten/slutet av april. På egna BKn så är en igång sedan ett tag och vi är inte tillräckligt många i kö för att dra igång en till. På BKna runt omkring så har de en valpkurs per termin och de är redan igång. Så vi har fått plats på en privat valpkurs och förhoppningen är att den blir bra! Allra helst hade jag gått hos Petra (http://www.staafshundrad.se/), men jag får inse att jag inte har tid att köra dit.


  
Tid är bokad för 12 veckors vaccineringen och eftersom jag tog en fästing på Zelda idag så får det bli ett besök på apoteket idag för att inhandla Scalibor. Jag har kört Frontline de senaste åren, sedan både Tea och Zelda (vid olika tillfällen) reagerat på Expot och blivit tillfälligt "förlamade" i bakbenen. Så det är med lite blandade känslor jag nu ska prova Scalibor, en bit av Scalibor-halsbandet ska jag prova att fästa på Pixies halsband.


Vad har vi hittat på sen sist? Vi har varit på brukshundklubben och hälsat på en massar roliga människor (kvinnor, män, stora, små, bullriga och pipiga) och så några hundar. Det fanns några att välja mellan, men Pixie fastnade för en ras-frände - Blåna - hon var en kul typ.


  


På nätterna är hon en duktig prick och talar om för mig när hon behöver ut, från att ha varit varannan timme till 1-2 gånger per natt. Dagtid vet jag inte ifall det är hon eller jag som slarvar, men mer händer inne kan jag lugnt konstatera.


Vi ligger ganska lågt med "träningen" (det är skillnad att ha två småbarn och att inte ha det när man skaffar valp - på gott och ont - eftersom jag inte stressar med en massa nytt som jag gjorde med Zelda). Hon kommer glatt och så fort hon kan på inkallningar även om kaninbajs eller Zelda egentligen hade hennes uppmärksamhet. Vi tränar lite på sitt & ligg, visitering och kloklipp på det vis jag vill att det ska gå till.


Bye for now - hälsar vännerna Zelda & Pixie  

Ovido - Quiz & Flashcards