skarin

Direktlänk till inlägg 9 april 2010

Kul kompisar

Av Charlotte - 9 april 2010 00:35

Vi får börja med de utlovade fotona från besöket i stadsparken:

      


Igår träffade vi Lotta med bc-killarna Enzo och Tiger på stranden och njöt av vårsolen. Hon var nyfiken på killarna och gav inte till något pipskrik som hon gjorde när hon träffade lagottosarna med Camilla eller mopsen vi mötte i stadsparken. Hon håller sig relativt nära mig/oss än om de andra hundarna drar iväg - det är snubbelfaktor på henne.

            



Så var det det där trädgårdslandet som är så spännande att gräva i - utan tanke på att småkillarna i familjen gillar sina jordgubbsplantor. Nu står det ett grönt och fint kompostgaller i vägen för hennes framfart.

  

Idag har vi mest hållt oss hemmavid. Jag har själv gått två kurser på jobb, en under eftermiddagen och en på kvällen.


Avslutar med ett dragkampsfoto - vem vinner:


Det dröjer mest troligt ett par dagar innan det kommer nya uppdateringar. Jag och en kompis arrangerar en tjejdag för kompisarna på lördag och på söndagar är det sista ridhusträningen, flytt av hinder och killarnas simskolor.


På återseende...

 
 
Camilla

Camilla

9 april 2010 19:11

Såklart att Pixie vinner :) Härliga bilder från stranden och på de läskiga :)
Ha en härlig helg :)
Kram

http://http:://trollbunden.bloggplatsen.se

 
Marie L

Marie L

10 april 2010 00:37

Oj har ni sommar redan? Pixie ser ut att vara en välbyggd tjej, och du statyerna hade väl kunnat skrämma vem som helst....kul att Zelda leker så fint med valpen!
På tisdag hämtar jag min lilla tjej, ska bli så spännande.

http://www.123minsida.se/Minos

 
Malena

Malena

10 april 2010 20:52

Vilken sötnos du skaffat dig!! Men har du bara Zelda? Trodde du hade en blå me.. Kanske jag som förvirrat ihop de =) Kram från oss

http://valjelivet.blogg.se

 
Ingen bild

Charlotte

12 april 2010 10:21

Visst har vi sommar redan (skämt åsido). I helgen sken solen på oss, men vinden var relativt kall. Läste tidningen intill husväggen igår em och bara njöt av april-solen - härligt!

Visst är hon välbyggd, stora runda tassar och kraftiga ben, sen Zela blir nog en klenis i jämförelse när Pixie vuxit färdigt.

Min fantastiska blue merle Tea fick jag ta bort i januari pga livmoderinflammation. Hon är saknad!!

Lycka till med valpen Marie! Hoppas vi ses under året!
/Charlotte & vovvarna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 30 maj 2013 17:15

Min allra finaste fröken svart!!         LP1, LP2, RLD N, RLD F, RLD A Force Galaxie's Pixie Spell uppflyttad till lägre klass spår, tävlar agility/hoppklass 3 och lydnadklass 3 (RLD A när SKK har fått tummen loss) Det är idag ganska svårt a...

Av Charlotte - 3 december 2012 22:57

Andan föll på och då är det bäst att skriva nu, än om det är några dagar kvar på 2012. Tävlingsåret 2012 är slut för vår del och det känns både lite vemodigt, men också helt ok efter en något hektisk höst (vår och sommar skulle maken fylla i). Proble...

Av Charlotte - 13 september 2012 16:45


...och saknaden är fortfarande stor!       Än om inte sorgen/saknaden känns dagligen så kommer den och går. Senast den var oerhört påtaglig var när jag skulle till veterinären för att vaccinera liten rödnäsa.   Liten rödnäsa har ju hun...

Av Charlotte - 22 april 2012 21:35

Har idag varit och tävlat inofficiell agility i Ystad, var på plats redan kl 7.15 (urk-tidigt en söndag) och det dröjde bara någon timme sen började det regna och slutade inte så länge jag var kvar - det bara vräkte ner. Jag avverkade två regnjackor,...

Av Charlotte - 5 februari 2012 23:11


Vi tävlade appellspår i Skanör-Falsterbo idag. Jag anmälde mig tidigt i januari och då hade vi +10 grader och inte tillstymelse till kyla och snö. Men kylan kom och även lite snö, lagom till vi skulle genrepa och tävla. Vi har haft några riktiga skit...

Ovido - Quiz & Flashcards