skarin

Direktlänk till inlägg 2 april 2010

Nu är hon här...

Av Charlotte - 2 april 2010 21:29

...och hon är fullkomligt ljuvlig (bortsett från fisarna).


Igår körde jag med sällskap av syrran & Zelda till Härryda för att hämta Force Galaxie's Pixie Spell - en svart/vit ljuvlig aussieflicka på 8 veckor.


Det var kul att träffa kullen igen, en av valparna hade åkt innan vi kom, men annars var de alla där - de är för goa och fina. Hade det inte varit för att jag vet att det är ganska jobbigt med valp hade jag tagit hela gänget med mig.

  

Nej - det är inte jag, Pixie och Zelda utan Trolla - sista fotot med mamma innan avfärd.


Resan hem gick bra. Hon låg i syrrans knä och sov gott. Vaknade till ett par gånger och började pipa och då stannade vi så att hon fick kissa. Ingen åksjuka här inte - härligt!

  


Väl hemma så var vi ute i trädgården en stund så att Zelda och hon fick kika lite närmare på varandra - de snusade på varandra innan vi lämnade Härryda, och vid första anblicken av Zelda pep Pixie förskräckt till, men förskräckelsen gick snabbt över.

           

Vi börjar träna med en gång...nej, inte riktigt, bara en slump...


Resten av familjen var glada över att träffa henne och det var ömsesidigt. Mat, bus och gos på kvällen. Vid läggdags var hon ganska lugn, sen har hon från och till gnällt - säkert saknat sina syskon - och velat ut ett par gånger. Jag hade nästan glömt hur det är att inte få sova en hel natt, trots att Theo är snart 3 år. När väl Pixie lugnat ner sig vaknade Isak och hade ont i armen efter en vaccination i tisdags och kunde inte somna om på 1½ timme - lagom till Pixie var igång igen. Härligt!! Hon har sovit i korgen sidan om sängen och emellanåt krupit in under sängen.


Det har inte hänt så många olyckor inne, två totalt på tidningen innanför altandörren får väl räknas som ok.


Vi var anmälda till Gåsahoppet i Skurup idag, men jag hade inte mage (eller barn/hundvakt) nog att åka iväg. Får se hur vi gör imorgon - Zelda hade älskat att få tävla!


Idag har vi njutit av vårsol i trädgården större delen av dagen, röjt undan, krattat och gjort fint.  

Vad kan detta vara - kan jag klättra upp här??  


Vi har gått en kort koppelpromenad och så länge hon den där röda kuliga hunden är med så är det nemas problemas att gå i koppel.  



Det tar på krafterna att vara på ett nytt ställe och hon kan sova var och när som helst.

  

Här sidan om Isak i puffen.


Egentligen hade jag tänkt krypa till kojs redan efter att barnen somnat, men en uppdatering är ju på sin plats eller hur.


Nu ligger hon under min stol och snusar så gott...

Kram...

 
 
Camilla

Camilla

3 april 2010 06:56

Fullkomligt ÄLSKAR uppdateringar så det var tur du inte la dig på en gång ;)
Vad skönt att det går så bra :)
Men fisar....det måste vara skåneluften =D
Stora kramen till er och en puss till lilla tjeja Pixie

http://trollbunden.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

3 april 2010 16:25

Hej "igen";)

Visst var det var ni som åkte precis när vi kom? :D

Vill bara kika in och se vart ena syrran tog vägen;)
Visst är det mysigt...kikar in mer framöver för att se vad ni hittar på för kuli't

Lena & brorsan Eazy

http://alwasmoments.blogspot.com

 
Janet

Janet

3 april 2010 23:28

Hej
Hoppar in för att kolla syrran Pixie. Visst har vi härligt vårväder härnere :)gott för vovvarna

Janet och Fel(n)ix!

http://flyingeagles.se

 
Marie L

Marie L

4 april 2010 01:41

Oh vilken sötnos, det ska bli så kul att följa henne (ännu en släkting), lycka till med henne!
Ser fram emot att hämta min egen valpis om 10 dagar.....

http://www.123minsida.se/Minos

 
Amanda.A

Amanda.A

4 april 2010 22:27

Åh, Pixie är ju för go! :D
Hon har varit min favortit av alla valpar enda sen hon föddes. :)
Brukade fock kalla henne "Arrow" pga av att hon hade ett tecken som en pil i nacken.


Hoppas det går bra för övrigt med henne, och lycka till för kommande dar :)

Kram / gamla lillmatten amanda

http://www.estherochjag.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 30 maj 2013 17:15

Min allra finaste fröken svart!!         LP1, LP2, RLD N, RLD F, RLD A Force Galaxie's Pixie Spell uppflyttad till lägre klass spår, tävlar agility/hoppklass 3 och lydnadklass 3 (RLD A när SKK har fått tummen loss) Det är idag ganska svårt a...

Av Charlotte - 3 december 2012 22:57

Andan föll på och då är det bäst att skriva nu, än om det är några dagar kvar på 2012. Tävlingsåret 2012 är slut för vår del och det känns både lite vemodigt, men också helt ok efter en något hektisk höst (vår och sommar skulle maken fylla i). Proble...

Av Charlotte - 13 september 2012 16:45


...och saknaden är fortfarande stor!       Än om inte sorgen/saknaden känns dagligen så kommer den och går. Senast den var oerhört påtaglig var när jag skulle till veterinären för att vaccinera liten rödnäsa.   Liten rödnäsa har ju hun...

Av Charlotte - 22 april 2012 21:35

Har idag varit och tävlat inofficiell agility i Ystad, var på plats redan kl 7.15 (urk-tidigt en söndag) och det dröjde bara någon timme sen började det regna och slutade inte så länge jag var kvar - det bara vräkte ner. Jag avverkade två regnjackor,...

Av Charlotte - 5 februari 2012 23:11


Vi tävlade appellspår i Skanör-Falsterbo idag. Jag anmälde mig tidigt i januari och då hade vi +10 grader och inte tillstymelse till kyla och snö. Men kylan kom och även lite snö, lagom till vi skulle genrepa och tävla. Vi har haft några riktiga skit...

Ovido - Quiz & Flashcards