skarin

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Charlotte - 1 mars 2010 10:30

...kommer här sent omsider. I lördags så sträckkörde Lotta och jag från Trelleborg och norrut. Vårt första stopp var hos Winett och Claes i Oskarström, där hälsades vi välkomna av två härliga aussiekillar, Triss & Poker, och vi bjöds in på en god fika. Vårt mål var att stanna ca 30 min, men tiden bara rusade iväg, vi hann avhandla många trevliga hundämnen och gosa med Triss & Poker.


Det kändes som vi hade kunnat stanna hela dagen, men sen bar det vidare norrut mot Härryda utanför Göteborg. Där träffade vi Camilla, hennes familj (Trolla & de 3 andra vuxna hundarna), Magne, Paula, och så valparna givetvis.


Trolla var inte riktigt förtjust i att vi kom och parkerade oss i valphagen. Först när fikan kom fram accepterades vi.   


Väl i valphagen var vi helt uppslukade av ett härligt gäng svarta och bm-valpar, starka, runda, goa och allmänt välmående, som luktade ljuvligt. För deras del kretsar livet fortfarande mest kring sömn och mat, men de var nyfikna och vi kunde se tendenser till bus.


Jag tittade givetvis extra på de båda tikarna och det var väldigt mysiga. Minstingen (nr 6) var inte nämnvärt mindre än de andra längre. Det ska bli riktigt spännande att följa dem de kommande veckorna för att se hur deras personligheter utvecklas.


Ikväll ska jag se ifall några av fotona kan komma på plats.


Stort tack till Winett, Claes, Paula, Magne och Camilla med familj! Ett extra stort tack till Lotta som gjorde mig sällskap - vi hann dryfta än det ena och än det andra under timmarna i bilen.

Ovido - Quiz & Flashcards